Hobby Boss F-84 G 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lars Ekström
Inlägg: 115
Blev medlem: 05 feb 2013, 09:38
Namn: Lars Ekström

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Lars Ekström »

Tur att du förklarade vad du har använt, jag blev lite knäckt när jag såg alla detaljer, varken mina ögon eller händer räcker till för sådant knåp.
Gillar skarpt slitagenivån i cockpit, så där precis lagom. Skall bli spännande att följa tråden.

Hälsar
Lars
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack Björn, 2018 kanske blir ett bättre år än 2017 när det gäller tidningar och reklam.

Anders E
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Här kommer en uppdatering av bygget.
Jag sprayade alla elektroniklådor svarta som jag sedan vädrade med oljefärg. Har testat olika färdiga Washer men jag tycker att konstnärsoljefärg är lättare att jobba med.
Bild
I byggsatsen finns det tre vikter till nosen, en ska vara under magasinen till kulsprutorna. Missade det så jag la den ovanför främre hjulhuset.
Bild
Provade HGWs tygbälten för första gången.
Bild
Nu är främre delen och Cockpit klar.
Bild

Bild

Bild

Anders E
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Stellan »

Man får lust att flippa på strömbrytarna och vrida på vreden...rikigt snyggt jobbat med målning och detaljering. Kommer allt synas framtill?
Stellan Schroeder Englund
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Stellan, tack för det. Eduards fotoets är väldigt bra till den här modellen.
Jag har gjort ett provmontage och det mesta kommer att synas. Den främre luckan är på modellen inte gjord för att vara öppen
så där måste jag hitta på något.
Bild

Anders E
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Det finns mycket fotoets till klaffarna i Eduards set jag kommer bara att sätta dit en del av det.
Bild

Dags att sätta dit vingarna, jag gjorde en enkel jigg för det.
Bild

Dom blir stora de där planen i 1/32.
Bild

Anders E
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Öken-Erik »

Trevlig kära i trevlig skala.
Jag håller helt med dej ang MIGs tidning.
När han var nere på C4a härom året undrade han om jag kunde tänka mig att skriva några artiklar om vädring av ökenfordon.
Visserligen smickrande man jag tackade nej, vänligt men bestämt av en enda anledning.


Öken-Erik
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Ulf Lundberg »

Fasligt snyggt så här långt.
Håller du den här nivån på resten av bygget, blir det en höjdare.
Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Henrik R »

Riktigt snyggt måste jag säga, det blir en helt annan dimension på bygget när man använder fotoets och resin speciellt i den här skalan. Jag anser att det är ett måste på den storskalan.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hobby Boss F-84 G 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Erik, ja det är ett fint och stilrent flygplan. Om det är fler som inte vill skriva i tidningarna kanske han ändrar på innehållet.

Ulf, tack för det jag är själv nöjd med cockpiten och interiören i nosen. Ambitionen är att hålla samma nivå på resten av bygget.

Henrik, jag är inte så förtjust i att arbeta med fotoets men till den här modellen har jag använt mycket och kommer att använda ännu mer.
I den här skalan passar det bra då ets bitarna inte blir så pytte små.
Det här är utrymmet bakom stolen efter lite ets förbättring.
Bild

Det här är den version jag tänker bygga.
Bild
Anders E
Skriv svar