Bachem Natter 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Bachem Natter 1/32

Inlägg av Henrik R »

Ojsan vad hände nu!
När man har bygglusten uppe så är det väl bara att ånga på! Efter min 109:a så ville jag göra nått "modernare" utan propeller. Fast speciellt modernare kanske den inte är, men väl utan snurra där fram :-)
Ett livsfarligt flygplan helt klart. 80 % i trä, till och med Tyskarna la ned detta idiotprojekt efter att testpiloten förolyckades.
Bygget då? Jovars, Nu har jag tampas med en del FLY byggsatser, den här är ingen skillnad, kortserien genomsyrar hela paketet väl, men trots allt så håller den nivå på passformen. På detta bygge så körde jag med textilbälten vilket jag kände att byggsatsen behövde.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Gabriel
Inlägg: 653
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Gabriel »

Det där är en underbar liten kärra. Snyggt som alltid!

/Gabriel
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Henrik Bergman »

Mycket snygg Natter, riktigt snygg. :)

Men du har gjort samma misstag som jag gjorde på min.... monterat instrumentpanelen upp och ner.
En bild på hur det skall se ut.
Bild

Någon annan påpekade det för mig. Jag lyckades pilla loss min instrumentpanel och montera den rätt.
Fly har gjort en stor miss i sin byggbeskrivning. :oops:
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Henrik R »

Henrik, jag vet, även innan jag började med modellen så läste jag om(din natter) att panelen är felvänd, så det visste jag om.
Men jag är inte helt säker på om utgångsobjektet(bilden du länkar till) verkligen är en äkta Ba349 och att den i sin tur sitter rätt.
Det finns många olika paneler om man googlar.
Jag har gått efter denna panel om jag ska vara ärlig. Även om panelen i byggsatsen är ritad efter din länkbild.
Rätt eller fel? ingen aning, Men jag hoppas du förstår min tanke Henrik.

Bild
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Henrik Bergman »

Ahh.
Den panelen har jag inte sett.
Menar du att jag pillade loss min panel i onödan? :lol:

Din Natter blev hur snygg som helst. Ändra inget.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack Henrik!.
Nej men det beror ju på vad man menar i onödan :-) I ditt fall är den ju nu regelrätt nu!
Måste säga att din Natter är också läcker med sin mottling.Hoppas du blir klar med tornet i framtiden!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Janne.S »

Läcker Natter hur som IPn sitter :D Behaglig känsla i tonen på något sätt, kan inte sätta fingret på vad som gör det. :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack Janne! Ja det är RLM 02 som är tonad med lite gunze Off White. Jag är nöjd med Nattern faktiskt.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3656
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av magnusf »

Som vanligt ett fint bygge! Gillar träinsidan på huven, snyggt!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Bachem Natter 1/32

Inlägg av Anders.Edblad »

Ett väldigt snyggt bygge av ett märkligt flygplan.

Anders E
Skriv svar