Dien Bien Phu 1954 (klar sida 2)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Dien Bien Phu 1954 (klar sida 2)

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan

Då jag inte har tillgång till airbrush och jag jobbar i Ljusdal för tillfället, samt att jag känner behovet att göra nåt så har jag påbörjat en liten vignette som mitt bidrag till modellåret 2017 :lol: Har målat lite på en Viet Minh soldat och har börjat med Lizard camo på en fransk soldat. Blir ett kompakt liten vignette med sammanlagt 5 st Bravo 6 figurer. Notera att skuggor, highlights inte riktigt på plats ännu (Speciellt inte på den stiffa gråa saken till höger :lol: :lol: ). Work in progress :) Kommentarer är alltid uppskattat :)

Ursäkta dåliga bilder.. Kass mobilkamera :roll:

Mvh Micke i Ljusdal men åter i Stockholm nästa år :D

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Lerxzt den 02 okt 2017, 06:19, redigerad totalt 1 gånger.
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Joakim Hultman »

Kul att se att du får något vettigt gjort där borta i alla fall! ;)

Val av scen uppskattas givetvis mycket högt av vår märkligt franskinfluerade lokalförening.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Lerxzt »

Jo, du har så rätt Jocke :) Kul att "Association locale française" uppskattar scenvalet :D
Har målat lite till..

Upptäckte att pipan är trasig (borta).. Får fixa detta vad det lider :roll:
Bild

Lite grundfärg
Bild

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Lerxzt »

Första fransosen börjar bli klar... 8-) En del småpill kvar.. Dags att ta tag i nästa :)

Tack för titten!

Mvh Micke

Bild
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Öken-Erik »

Ser mycket spännade ut. Det byggs på tok för lite franskt nuförtiden. Jobbar själv av o till på ett litet dio från Bir Hakeim. Köpte fö en bunke franska Militariatidningar i Frankrike härom året. Mycket om cammo i Indochina. Det användes tydligen även gammalt tysk cammo o handeldvapen.

Öken-Erik

CU@C4
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Lerxzt »

Tack Erik :)

Jo, det verkar varit ganska eklektiskt gällande mtrl i Indochina.. Ryskt, tyskt, amerikanskt osv.. Mycket intressant! Ser även fram emot och se din "öken" variant framöver med franska legionärer :lol: Lycka även till med C-4 i år Erik. Kan tyvärr inte komma så jag låter någon annan får vara sämst på frågesporten i år :roll: :lol: Är hemma sjuk idag så jag gjorde en liten dispositiontest.. se nedan.. Nästa gång jag lägger upp bilder här skall det vara klart och färdigt.. :)

Tack för titten!

Mvh Micke

Bild

Bild
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Lerxzt »

Kunde inte låta bli... En liten bild till på hur det utveckas :) Fransman no 2 på G att bli klar (lite skodon behöver färg)..

En fransman kvar, sen är det lite finlir kvar och sen klart (förhoppningsvis) 8-)

Mvh Micke

Bild
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Stellan »

Riktigt bra återgivning av ett skeende. Ett fruset ögonblick. Tror detta dio kan bli en riktig ögonfångare med olika nyanser och texturer när det blir klart.
Stellan Schroeder Englund
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Lerxzt »

Tackar så mycket Stellan.. :D Hoppas jag kan få till det ;) Har funderat vad namnet på vignetten skall bli.. Har tänkt mig slutfasen av slaget (5-7 maj 54). Kanske något som detta: Last stand!, Huguette (eller Dominique) 6th may, Dien Bien Phu 1954 ok? förslag?? :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Dien Bien Phu 1954

Inlägg av Joakim Hultman »

Oh, nu förstår jag upplägget! Väldigt dramatiskt, det gillar jag!
Skriv svar