Bismarck vraket (inspiration av molgams regalskepp)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Bismarck vraket (inspiration av molgams regalskepp)

Inlägg av Henrik R »

Alltså, Jag blev duktigt imponerad av molgams regalskeppsvrakfilm(långt ord :-))
Jag var tvungen att prova lägga in lite grönstick i bilderna, men det som slog mig var att det förmodligen inte är speciellt grönt där nere på 4000 meters djup, när man kollar på vrakbilder så är dom blå/blåa som fan, men det blir endå bättre med grönstick.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bismarck vraket (inspiration av molgams regalskepp)

Inlägg av Stellan »

Ball! Borde lägga in någon form av djup- och bäringsinformation i kanten, kanske tillsammans med attitydsinfo och avstånd till mål och djup. Kan bli cool!
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bismarck vraket (inspiration av molgams regalskepp)

Inlägg av Henrik R »

Du menar nått åt det här hållet? Känns lite...gammal 90tals kamera om denna

Bild
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bismarck vraket (inspiration av molgams regalskepp)

Inlägg av Stellan »

Något sådant ja. Ser ju bra ut, ev byta typsnitt? Vad är det som är gammalt i det och när var det som de filmade vraket?
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bismarck vraket (inspiration av molgams regalskepp)

Inlägg av Henrik R »

Nej inget fel i det tvärt om. Vraket upptäcktes 1989 av Robert Ballard med en ROV, alltså ingen bemannad farkost. Så tidsenligt funkar det nog.
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: Bismarck vraket (inspiration av molgams regalskepp)

Inlägg av molgam »

Hurra!

kul att jag inspirerat dig. Jag gillar de ljusfattiga bilderna. De påminner skarpt om Ballards bilder/målningar i boken.

Mer vrak till folket!!

hurra, hurra, bra jobbat!

Jonas
Skriv svar