BF-109 G6 1/32 klar sid 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

BF-109 G6 1/32 klar sid 2

Inlägg av Henrik R »

Då drar jag igång ett nytt 1/32 bygge...
Denna gång är det åter igen ett tyskt flygplan. En klassiker av alla dess slag. ME-109 G6.
Till detta bygge drar jag på med alla möjliga extradelar så som resin,fotoets,textilbälten,brasin och spraymallar. Kul ska det bli minsann.
Det jag är riktigt imponerad av är avgasrören. Shit vad krispiga dem är.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 09 sep 2017, 13:09, redigerad totalt 1 gånger.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Jösses, du har verkligen rensat hyllorna på aftermarketdelar. :-) Ska bli spännande att följa!
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Henrik Bergman »

Bra val :)

Jag byggde denna förra året.
En riktigt kul modell att bygga, med intressanta lösningar för att få ihop den.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Henrik R »

Jo, det blir mer också Björn. Idag kom puffrorna från Brassin! lika krispiga som avgasrören.

Bild


Henrik, Ja jag håller med om att den är riktigt intressant att bygga ihop. Det gäller också att ta RÄTT del. Dubbelkolla måste man.

Montering av radiatorerna i fotoets.
Bild


Sen så har cockpiten fått lite liv. Det får duga. Den här 109:an kommer att ha öppen huv!.

Bild

Bild

Bild
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Ulf Lundberg »

Ruggigt bra målningsjobb!
Speciellt säkerhetsbältena ser mycket övertygande ut.
Uffe
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av BGB »

Hej,

Kanonjobb du har gjort,ska bli spännande att se fortsättningen!!

Boris
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Janne.S »

Tjusigt kontor banne mig :D Flyg med propeller på utsidan???
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack alla! Det är så att jag legat på sjukhus en längre tid. Så därför har jag varit borta härifrån. Det var en vända som jag hoppas jag aldrig behöver göra om. Jag orkar inte ta hela historien nu, men jag har under min sjukhusvistelse lärt mig att uppskatta det lilla liv jag har. Hade jag inte kommit in i tid som jag gjorde så hade jag förmodligen inte kunnat skrivit detta inlägg heller. Så illa var det.

Men för att svara på Morgan så blir det inte en Tysk eller Finsk. Det blir en Italiensk Regia Aeronatica. Jag kommer uppdatera så fort jag har ork. så håll ut.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Henrik R »

Nåväl. Här kommer sista uppdateringen å min 109:a. Som synes gick monteringen galant trots att hela flygkroppen var uppdelad i många delar. Revells 109:a kan jag rekommendera då jag tycker den var kul att montera ihop. Jag följde inte ritningen till 100% då jag inte gillade lösningen på vingarna. jag limmade ihop dem mot kroppen först. Hej och hopp.

Bild

Bild

Bild

Resin luftintaget passade 100% bara gömma fogen så var det klart.
Bild

Bild

Bild

Blipp..lite riggning på G efter att den övergripande målningen är klar.
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BF-109 G6 1/32

Inlägg av Henrik R »

Här är alltså själva resultatet. En Italiensk kärra. Regia Aeronatica! Det är ju lite udda än att göra en Tysk 109:a. om jag bygger en till sådan här så blir det nog en Tysk. Jag gillar RLM färger på något skumt sätt. kul att jobba med. Sorry för det där rosa sticket i bilderna. ibland är huvudet dumt. och då får bilderna lida.

Edit----jag har fixat till bilderna lite och tagit bort det rosa sticket!



Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar