Huey down!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Huey down!

Inlägg av molgam »

Hej allihopa,

här kommer nästa bygge. Som sagt en kraschad Huey.

som vanligt inspirerad av blandade foton. Exempel på min fotovägg.

Bild
Schysst Mangroove skog fr Vietnam.

Bild
Kraschade Hueys.

Bild
Baskomposition

Bild

Bild
Dioramabasbygge pågår.

Bild
Bas för Mangroove träd m h a runda träpinnar.

Bild
Dioramat just nu. En Pilot håller på att räddas. Den andra kommer sitta fast i vraket under vattenytan som komm vid knähöjd på han som kravlar sig ur.

Stjärten på Huey kommer vara avbruten så det blir annan vinkel på Hueyen. Massor av djungel och kristallklart vatten. Kommer bli coolt.

Jonas
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Huey down!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Vrakmannen i högform igen.
Blir kul att följa.
Uffe
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Huey down!

Inlägg av Stellan »

Tusan hakar, det där blir ett massivt diorama med ordentlig höjd!
Stellan Schroeder Englund
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Huey down!

Inlägg av SvenYoung »

Detta blir spännande, Jonas. Skall följas! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Huey down!

Inlägg av Plasticbattle »

Very dynamic scene .... love the composition. The "injured" figure looks very stiff/rigid .... some cuts to the joints and a little modification of his pose would add a lot as he will probably be central to the storyline?
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: Huey down!

Inlägg av molgam »

Hej,

tack för kommentarerna! Det går fort framåt när man ägnar en hel helg åt att bygga diorama. Senaste bilderna nedan.

Bild
Piloten som flyter i sina säkerhetsbälten.

Bild

Bild

Bild
Närbild på helikoptern på botten.

Bild
Bygget fortsätter

Bild
Bygge av stjärtfena i tunn plåt och plasticard samt lite ståltråd.

Bild
Med dioramasidor och temporär vattenyta. På bilden syns också rotorn med skador.

Bild
Närbild på överlevaren samt scratchad stjärtfena. Överlevaren skall få sin vänsterarm lite mer böjd så han liksom greppar i roten.

Glömde berätta hur jag gjorde träden. På stommen la ja gipsdränkt hushållspapper i många lager. När det torkade förseglade jag det hela med utspätt PVA.

Detta är dock bara stommen. Själva stammen samt rötterna skall skulpteras när väl vattenytan är på plats.

Jonas
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Huey down!

Inlägg av tiking »

Men Jonas! Are you at it again?! U öove it man! Oj! Oj! Nu blir det hög form för nästa år. Ok!!! Now I have to step up! Serious Jonas den här ser helt fantastisk ut. En fråga bara. Vad är det för materiellt som du använder under helikopter, som är böjde? Nån typ av väv eller?
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: Huey down!

Inlägg av molgam »

Hej,

jorå, nu är det kreativt värre. Materialet jag använder är från MPLAY, ursprungligen för MJ modulbygge. Jag gillar materialet skarpt då det går forma när man värmer det. När det sedan kallnar så håller det formen.

Jonas
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Huey down!

Inlägg av tiking »

molgam skrev:Hej,

jorå, nu är det kreativt värre. Materialet jag använder är från MPLAY, ursprungligen för MJ modulbygge. Jag gillar materialet skarpt då det går forma när man värmer det. När det sedan kallnar så håller det formen.

Jonas

OK- Tack. Det lätt lite avancerat men bra att ha den i åtanken. Tack för inspirationen.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: Huey down!

Inlägg av AndersR »

tiking skrev:
molgam skrev:Hej,

jorå, nu är det kreativt värre. Materialet jag använder är från MPLAY, ursprungligen för MJ modulbygge. Jag gillar materialet skarpt då det går forma när man värmer det. När det sedan kallnar så håller det formen.

Jonas

OK- Tack. Det lätt lite avancerat men bra att ha den i åtanken. Tack för inspirationen.
Dom som håller på med cosplay använder något liknande.

http://www.kinn.com/category.html/worbla

http://www.worbla.com/

/Anders
Skriv svar