Eduards Spit XVI i 1/72!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Eduards Spit XVI i 1/72!

Inlägg av Björn Fransson »

magnusf skrev: så det är en felplacerad grå som ser ljusgrön ut men som borde varit mörkgrön.
Detta visar ju ändå vilken fantastiskt byggare du är. Hur många andra skulle klara av det där? :)
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Eduards Spit XVI i 1/72!

Inlägg av Lurifax »

Helt makalöst bygge!

Jag blir förbannad! ;)
holst

CU@C4
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Eduards Spit XVI i 1/72!

Inlägg av Björn G »

Underbart bygge! Grymt imponerad av ditt arbete, men också av modellen. Det är fantastiskt vilka delikata nitrader tillverkarna kan åstadkomma nuförtiden och jag tycker du lyckats utmärkt med att göra dem precis lagom synliga. Är det bara bilderna, eller är de lika framträdande även IRL?

Själv har jag bestämt mig för att bygga Spitfire nästa år, och skall snarast beställa Eduards IXc i 1/48. Tack för inspirationen!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Eduards Spit XVI i 1/72!

Inlägg av Henrik R »

Jag gillar dina byggen, det har jag alltid gjort. Men den här är något helt speciellt. Shit vad snyggt arbete och dessutom i 1/72. Hur tusan bar du dig åt att få den se ut som 1/48. Full pott av mig Magnus!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Eduards Spit XVI i 1/72!

Inlägg av magnusf »

Ulf, Björn F och Peter! Tack :) !

Björn G! Tack! Nej, nitarna är inte riktigt lika påträngande i verkligheten, man ser inte modellen med ögonen riktigt på samma sätt som kameran ser den. På gott och på ont :) !

Henrik! Tack! God draghjälp av Eduard för att få den här looken på den, man kan tycka vad man vill om "3,5-D" eller vad man väljer att kalla det men detaljerat ser det ut i alla fall och jag gillar det!

Det är för övrigt en till på gång i verkstan nu!

Hälsningar

Magnus
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Eduards Spit XVI i 1/72!

Inlägg av Göran »

Hög klass som vanligt. Modellen förtjänar helt klart en bottenplatta med dito gubbe.

Mvh
Göran
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Eduards Spit XVI i 1/72!

Inlägg av magnusf »

Göran! Tack för det :) ! Då delar den samma öde med många av mina modeller: den förtjänar något den inte kommer att få i första taget :) ! Jag VILL göra lite bottenplattor och figurer osv men jag tar mig inte tid till det tyvärr!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar