Ryssen kommer

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Micke A skrev:Jag hoppas att dom ryska flyplanstillverkarna bygger lite bättre riktiga plan än detta! :D :D

Micke A

Det gör dom (möjligtvis med undantag för Antonov 140)........

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Fler ryska modeller inköpta hos Alfa Hobby idag 8-)

Bild

Beställde samtidigt en Trumpeter 20 fots container som skall ersätta flaket på Uralen.

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Mer trevligt köpt hos Alfa Hobby i Göteborg idag. Kom på att det är Kamaz lastbilar som har en container istället för flak så det fick bli en sådan.

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Börjat sätta på dekalerna. Fina men förstora.Dessutom, bakkanten av fenan skall vara randig i postfärgerna, hur svårt hade det varit att ha med den märkningen på dekalarket?

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

De tre senaste ryssbyggena går frammåt

Bild

Efter dessa re byggen får jag nog koppla av med Zvezda eller Lindberg byggsatser ett tag :)

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Så var den lilla post Let 410 klar. Postrandningen på fenan är korta bitar av cheatlinen från en Cayman Airways 737. Mil8:an börjar också blir klar, faktiskt mycket fina dekaler.

Bild

Bild

Bild

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Helikoptern klar 8-)

Bild

Idag hämtade jag dessa skönheter :)

Bild

Fantastisk boxart!

Omfattande dekalark

Bild

Borde kunna anpassa dekalerna till A320/321 :)

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Att man inte lär sej, ännu en kass Eastern Express byggsats. Tror det är en piratkopia av Minicrafts byggsats. Bygger den p.g.a .dekalerna. Kommer att kräva mycket spackel och slipning.....

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Modellen från helvetet, tidig piratkopierad Eastern Express 737-300. Väldigt mycke jobb att få ordning på vingarna och motorupphängningen, som tur är har jag en byggd Minicraft 733 så jag kan se hur det skall se u. Dekalerna skall heller inte vara bra. Blir med Transaero märkning, Har även byggsatsen med S7 och Atlant-Soyus märkning men där använder jag nog Minicrafts modell.

Bild

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Den ser stor ut för att vara en 737:a?
Har en gammal Airfix liggande som jag letar Lufthansa dekaler till. Har inte varit helt enkelt. Lite ironiskt då modellen från början gavs ut med just Lufthansa dekaler. Idag förstår jag inte varför jag inte köpte någon Airbus från Revell istället...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar