Ryssen kommer

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Så var min Beriev Be-200 klar. Hade varit klar för en vecka sedan om det inte varit för den lilla detaljen att jag slarvat bort ena stablisatorn :twisted:

Två nya fick modifierades av stabilisatorerna från en Airfix 737.

Bild

Bild

Bild

Inte precis Tamiya kvalitet på byggsatsen men det gick att få ihop med lite arbete. 8-) Mycket fina dekaler.

Ett jäkla fräckt flygplan är det i alla fall.

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Idag så kom min chef en en rysk postpåse som innehöll två ex av Zvezdas nya TU-204 i fraktversionen som bara säljs hos ryska posten. Ser ut att vara en utmärkt byggsats 8-)

Bild

Bild

Bild

Min chef är en hejare på att handla på Ebay från hela värden. Detta var dock hans första köp från Ryssland men det gick utmärkt, tog ca en och en halv vecka att få modellerna och dom var grymt bra förpackade! Nu ser jag fram emot Zvezdas passagerarversion av denna byggsats, hoppas den har Red Wings dekaler som illustrationen i dess katalog för 2018.

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Läckert blå! *s*
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Vingarna ihopsatta. Perfekt passform och mycket fin ytdetaljering :)

Bild

Cockpitinredningen har t o m de mycket speciella styrspakarna.

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Bild

Grym passform, lite lätt spackling längs kroppsskarven bara. Vingarnas infästning mot kroppen, där behövs inget spackel överhuvud taget 8-)

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Motorerna snart klara. Smart konstruktion med ett separat "innerrör" som gör målningen betydligt lättare. Skarvarna blir så fina att dom täcktes av färgen. När målningen är klar sätter man bara på de separata ringarna som sitter runt insugen.

Bild

Har använt Zvezdas egna färger som följde med byggsatsen, fungerar utmärkt 8-)

Stefan
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Niklas »

Läckert Stefan!
Är lite sugen själv på paxversionen av TU-204:an, så jag ser fram emot den tråden, när du väl fått den i din hand.
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Härligt att det finns fler som gillat Tu204 8-) Passagerarversionen kommer att inhandlas i flera exemplar så snart den dyker upp. Tror inte det dröjer så länge....

Idag hämtades dessa två framtida projekt hos Alfa Hobby i Göteborg

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Medans jag väntar på att Hobbycenter öppnar på tisdag så jag kan köpa ytterligare en Tamiya sprayburk med en förhoppningsvis mer korrekt blå färg till Tupoleven började jag med Mil 8:an från Eastern Express. Passformen är typisk EA men det gäller ju modellbygge och inte montering......

Bild

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Vad för Tamiya sprayburk har du tänkt dig? Jag köpte TS-15 till min Lightning. Tyckte den såg ut som en snygg blå färg för ändamålet. Men när jag målat fenan så gick berörd blå färg i en påtagligt grön nyans som skar sig väldigt mot de blå/röda rundlarna. Jag var rätt glad över att jag inte målat min Ligier F-1:a i TS-15...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar