Ryssen kommer

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Tänkte prova TS 57, blåviolett.

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Den är lite som Humbrol 14 "French Blue"? Typ ljusare blå jämfört med RAF roundel blue? Spännande! ;)
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Efter inköp av fyra olika Tamiya blå sprayburkar och jämfört med foton på förebilden har jag kommit fram till att Racing blue stämmer bäst. Förebildens blå färg ser olika ut på foton men Racing blue har djupet i färgen och går lite lätt åt lila. Att den är lätt metallic kan jag leva med.

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Jag tittade rätt mycket på racing blue men just metallic effekten den har gör att jag har svårt att tänka mig den på annat än civila modeller som MC, bilar etc. Hade gärna sett att det fanns en bra "roundel blue"...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Bild

Metallic effekten är väldigt mild så jag tycker inte den stör. Nu får den torka tills nästa helg då jag kan börja sätta på dekaler. Skall också sätta ihop det onödigt komplicerade landningsstället....

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Här syns förresten Mil-8 helikoptern som jag också håller på med tillsammans med förra fredagens kulturinköp 8-)

Bild

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Såg tjusigt ut värre. Ser ut att bli en vacker turistkärra. Inte något dåligt kulturinköp heller.

Lägg gärna in Tamiya färgerna på berörd tråd i kunskapsbanken när du provat. Det saknas jämförelser mellan Tamiya AS och TS färgerna och andra förekommande färger.

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Dekalerna klara på ena sidan. Fin kvalitet men tunna. Lyckades vika ihop utlinjeringen till ena bakdörren, som tur vad hade jag ett gammalt ATP-ark med dörrar så jag tog en till en ristar som passade 8-)

Bild

Fick igår reda på hos Alfa Hobby i Göteborg att passagerarversionen kommer om 2-3 veckor. Släpptes häromdagen. Grym boxart!

Bild

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Den var läcker. Lufthansa's nya målning är så tråkig jämfört med den där...

Lastkärran blev verkligen läckert blå!
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Det går undan nu, tanken är att modellen skall vara klar till fredagens möte med IIPMS-Göteborg. 8-)

Bild

Stefan
Skriv svar