Ryssen kommer

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Bild

En hel del karvande på baksidan av hjulen fär att få dom i rätt position och så inget hänger i luften. Sen limma dom på plats med en blandning av kristal-kleer och tjockt supelim :)

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Kamazen klar. Tar tillbaka tidigare omdömen om byggsatsen. Den var inte lätt att få ihop, speciellt inte hytten..... Tänk om Zvezda kunde komma med lite ryska lastbilar i 1/24 8-)

Bild

Bild

Bild

Nu får jag kopla av med en gammal Lindberg båt :D

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Andre B. »

Tjusig terrängvagn för obefintliga ryska vägar. Inte en modell man ser till vardags. Hur får ryssarna containern att stanna kvar på lastbilen? Är den direktsvetsad mot ramen? Ser inga balkar med containerlås...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Containern är nog fastsvetsad vid ramen i verkligheten. Jag fuskade på modellen eftersom flaket trots alla mina åtgärder blev snett och vint.....

Syns inte så bra på bilderna men modellen är blank upp till fönstren för att efterlikna en bil som krossat en Sibirisk flod utan hjälp av en bro......

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Mer ryskt att bygga :)

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Jag kunde inte hålla mej utan började även på Eastern Express Yak-40. Ser fin ut, i en hel annan klass än deras Tu-334....

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Yak 40 klar

Bild

Börjat på en till Yak

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Bygget av min Yak-42 har kommit en bit på väg

Bild

Stefan
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Ryssen kommer

Inlägg av Stefan S »

Bild
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Ryssen kommer

Inlägg av nasos79 »

Väldigt vackert och rent jobb med dekalerna och måleriarbetet Stefan! Vit är en av de svåraste färgerna för mig men du har klarat av den otroligt bra!
Riktigt vacker "fågel" dessutom. 8-)
Skriv svar