Robot i storskala

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Robot i storskala

Inlägg av Gabriel »

Här kommer ett "litet" sidoprojekt som jag arbetar på just nu.

En Rb 04C i skala 1/32(!) (vilket är en helt främmande skala för mig). Längd: 14 cm. Det handlar om en 3D-printad modell av Lars Befring som han tillsammans med Kai skrev ut när vi var på Sjöhistoriska museets modellbyggardagar i februari. Vi i föreningen fick låna museets 3D-skrivare under helgen vilket resulterade i ett antal provutskrifter. Upplösningen var dock inte helt perfekt vilket har och fortfarande kommer att resultera i enorma mängder spackel för att få till en slät yta.

Nog med prat, här kommer bilder på hur alstret ser ut för tillfället:
Bild

Bild

Notera att vingar och fenor ännu endast är torrpassade för att underlätta spackling/slipning.
Om jag förstått Lars rätt är detta en modell som ska komma ut i handeln förr eller senare. Men det kan han få förtydliga själv.

Nu kanske någon tillverkare borde fundera över ett passande flygplan att hänga roboten under också. ;)

"Finished product may vary from prototype." :D

/Gabriel
Senast redigerad av Gabriel den 05 apr 2017, 09:47, redigerad totalt 7 gång.
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Robot i storskala

Inlägg av Per.V »

Ser inga bilder!
Per Vildarve. Gotland
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Robot i storskala

Inlägg av Gabriel »

Per.V skrev:Ser inga bilder!
Konstigt, såg dem på datorn men inte på surfplattan när jag dubbelkollade. Bör vara åtgärdat nu!

/Gabriel
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Robot i storskala

Inlägg av Per.V »

Fortfarande inga bilder, bara återvändsgrändsskyltar.
Per Vildarve. Gotland
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Robot i storskala

Inlägg av Gabriel »

Nu hoppas jag att problemet är åtgärdat. Om inte har jag ingen aning om var problemet ligger och hoppas i så fall att kanske någon annan vet mer...

/Gabriel
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Robot i storskala

Inlägg av Per.V »

Nu ser jag :)
Per Vildarve. Gotland
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Robot i storskala

Inlägg av Gabriel »

:D
fieldflower
Inlägg: 98
Blev medlem: 16 feb 2016, 12:47
Namn: Peter Åkerblom

Re: Robot i storskala

Inlägg av fieldflower »

Jag ser fortfarande inte några bilder.
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Robot i storskala

Inlägg av Gabriel »

OK, nu känner jag mig väldigt förvirrad... På min stationära dator, laptop och mobil (Android) ser jag bilderna, men inte på iPaden. Jag använder Google Foton då det är direkt kopplat till telefonen vilket gör det väldigt enkelt att dela bilderna på nätet direkt. Jag även provat de åtgärder som Google själva ger ifall detta skulle strula: https://sites.google.com/site/picasares ... o-an-image
Dessutom är det bara dessa två bilder som inte syns, alla mina äldre bilder är det inget problem att se. Om någon har en ide om vad det hela kan bero på är jag tacksam för svar. (Jag ber om ursäkt för bristen av modellbygge i denna tråd.)

/Gabriel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Robot i storskala

Inlägg av magnusf »

Jag såg bilderna igår men ser dem inte idag. Märklich...

Hälsningar

Magnus
Skriv svar