85 Regalskeppet Svärdet -Del 7

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

85 Regalskeppet Svärdet -Del 7

Inlägg av molgam »

Hej,

här kommer den näst sista uppdatering kring Svärdet.

Jag är ju känd för att ta genvägar. Så även denna gång.
Bild
Gör om och gör rätt är mitt nya mantra så diverse detaljer som är icke skalenliga har ersatts.

Jag läste på och insåg att eldrören är för stora i förhållande till skalan och dessutom felplacerade enligt en typisk konfiguration. 32 pundarna satt i mitten på nedre batteridäck. På de övre däcken hade man alltid lättare kanoner.

Bild
Tack till P-O Broddesson som sålde sina båtbyggsatser till mig. I dem ingick skalenligt fartygsartilleri från 8 pund upptill 24 pund. 32 pundskanoner hade jag redan.

Bild

Bild

Ovan bilder på hur man gör perfekta kopior av runda föremål m h a RTV silikon. Jag använder snabbepoxi för att få dit "luftrören" i plast.

Med artilleri och diverse detaljer ersatta ser hon numera ut så här:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Kommentarer?

Jonas
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 85 Regalskeppet Svärdet -Del 7

Inlägg av Stellan »

Otroligt bra. Att få till ruiner och ras är fantastiskt svårt men du har verkligen fått in rutinen på det.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar