Varning för tyska Tigrar...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av EMP »

Hej igen allihopa!

Nu är det dags att starta en tråd på temat "Då var det dags att prova något nytt!". Trådens tema blir "Tyska Tigrar" och eventuellt några andra små katter... Men huvudtemat är hur som helst Tiger.

De som var på C4 vet planerna för första bygget men redan i söndags kväll slog inspirationen till och jag har ytterligare 5 byggen planerade :twisted:

Jag har en Tiger i 1/72 och två Tigrar i 1/144... Har precis köpt fler småttingar (man kan aldrig ha för många sjukt söta.... ehum jag menar förståss skräckinjagande mini-panzers).

Jag kommer även att behöva lite figurer... Men hjälp :shock: ! Jag kan ju ingenting om pansarbyggen :oops: ! Var börjar jag leta efter lämpliga figurer (1/35 känns lämpligt utan att ge för mycket spoilers till vad jag har planerat)? ;)

Hur som helst...

Här kommer första bilden:

Bild


P.S. Jag har verkligen ingen aning om vad jag pysslar med i det här fallet och i bästa fall kommer delarna kanske att sitta på rätt håll när jag är klar (jag litar på dig byggbeskrivningen! Svik mig inte!) :D
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av jonaszett »

Är det inte "EN SVENSK TIGER"?
Z
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av BGB »

Hej,

En katt i min smak!! kör hårt :) .

Boris
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av Lerxzt »

Gillar katter, och även tysk pansar (till viss del) så detta blir kul att följa... Klor har De iallafall oavsett om de är söta av kött o blod eller skräckinjagande av stål o pansar.. :D

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av Joakim Hultman »

Åååååååh!!! :D
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av Stellan »

Märkligt nog var ju Maus gigantisk...kanske du ska göra en pytte-Maus som får hamna i klorna/banden på en av de tyska katterna?
Stellan Schroeder Englund
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av EMP »

jonaszett skrev:Är det inte "EN SVENSK TIGER"?
Z
Nja, jag tror den lilla katten är tysk ;) Men vi får fråga när bygget är klart och se vilket språk hon svarar på ;)
BGB skrev:Hej,

En katt i min smak!! kör hårt :) .

Boris
Hej!

Tackar! :) Här ska byggas massor är tanken :D Bästa är att jag som sagt inte har en aning om det här med pansar så det kan bli hur fel som helst och jag kommer ändå att ha roligt ;)
Lerxzt skrev:Gillar katter, och även tysk pansar (till viss del) så detta blir kul att följa... Klor har De iallafall oavsett om de är söta av kött o blod eller skräckinjagande av stål o pansar.. :D

Mvh Micke
Katter är helt underbara och jag förutsätter därför att pansarkatter är lika charmiga och hittar på minst lika mycket hyss.... ;)
Joakim Hultman skrev:Åååååååh!!! :D
:D :D :D
Stellan skrev:Märkligt nog var ju Maus gigantisk...kanske du ska göra en pytte-Maus som får hamna i klorna/banden på en av de tyska katterna?
Shhh ;)... Får sätta spoiler varning på förslaget för det är precis vad tanken är med bygget efter diskussionerna på C4 ;) Har en liten mini-Maus på väg hem som unga fröken Tiger ska smyga på ;)
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av Stellan »

Oups, sorrry!

På Maus-temat kan du ju sätta en sådan i en musfälla. På ostfronten kanske.
Stellan Schroeder Englund
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av EMP »

Stellan skrev:Oups, sorrry!

På Maus-temat kan du ju sätta en sådan i en musfälla. På ostfronten kanske.
Ingen fara, jag skojade bara med "Shhh":et :). Det finns inget i modellbygget som är hemligstämplat, speciellt inte i byggtrådar som ju är till för förslag, idéer etc :)

Haha! Det är ju suveränt! Kommer snart sluta med att jag har mer pansarbyggen på G än figurbyggen :)
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: Varning för tyska Tigrar...

Inlägg av BGB »

Hej,

Helt riktigt kom ihåg vad Al Superczinski sa

Build what You want,the way You want to,and abowe all have fun. :D



Boris
Skriv svar