Italeri WLA 750 - klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
fieldflower
Inlägg: 98
Blev medlem: 16 feb 2016, 12:47
Namn: Peter Åkerblom

Re: Italeri WLA 750

Inlägg av fieldflower »

Då var nog denna klar då...
Rätt kul bygge, och ovant med så stora bitar. Skala 1/9 har helt enkelt sina egna utmaningar...
Har faktiskt lite fix kvar att göra då jag helruttnade på de dåliga k-pistmagasinen, som gick att fixa till med lite skalpell och tålamod.
De är faktiskt med på bild, men de ligger i sin låda på vänster sida om styret. ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Italeri WLA 750 - klar!

Inlägg av Joakim Hultman »

Sjysst hoj!

Avgasröret är kanske lite väl illa åtgånget, medan däcken känns för rena. Men i övrigt är det ett fint bygge.
fieldflower
Inlägg: 98
Blev medlem: 16 feb 2016, 12:47
Namn: Peter Åkerblom

Re: Italeri WLA 750 - klar!

Inlägg av fieldflower »

Tackar!
Jo, både fälgar och däck känns lite väl snygga jmf med resten.
Och jag har funderat på att gå på med pigment här och där, men framför allt på däcken - det borde kunna "likställa" dem lite mer med resten...
Viss risk att jag återkommer med "ännu mera klar" senare..:lol:

Avgasröret är kanske lite väl "jämnrostat". Funderar på vad lite adderad smuts skulle göra även där...
Skriv svar