1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Jon MW »

Satte ihop den här för att ha nått att testa Mr Paints färgerna på. Är en Weekend edition med ett Zoom set för cockpiten. Allt utom de svarta och metall delarna är målade med MR Paints. Är väldigt nöjd med de, sprejar riktigt fint, färgerna ser bra ut, kommer helt klart använda mer av de.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Jon MW den 14 jul 2017, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Göran »

Jag gillar verkligen helhetsintrycket du lyckats få fram d.v.s. att färgerna "går in i varandra" utan allt för stora kontrastskillnader. Ett exempel på det är det röda bandet. Och som helhet ger det, i mina ögon iaf, en lagom vädrad/sliten maskin utan att gå till överdrift (vilket i och för sig är en smaksak)

Jag undrar om jag får komma med ett enkelt tips, för att "förbättra" helhetsintrycket ytterligare?

Mvh
Göran
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av F Porsche »

Det känns som att tjuvkika i facit när man ser din modell.
Bilden med fingrarna är otroligt bra, den säger så mycket.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Henrik R »

Väldigt snyggt resultat. Hatten av för ett otroligt fint arbete!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Joakim Hultman »

Ser väldigt bra ut! Jag är extra förtjust i att hjulen tycks vara ordentligt nerskitade, vilket är ovanligt att se på flygmodeller.
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Jon MW »

Tack för kommentarerna!
Göran skrev:Jag undrar om jag får komma med ett enkelt tips, för att "förbättra" helhetsintrycket ytterligare?

Mvh
Göran
Gärna, alltid bra med tips, man kan ju aldrig lära sig för mycket.
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Göran »

Hej

Jo, du kanske redan har tänkt på detta, då det är ganska basic, men om du inte redan har en, så rekommenderar jag dig och alla andra att införskaffa en konstnärspenna i silver, exempelvis en Derwent Metallic Silver. Den här typen av pennor finns hos alla välsorterade konstnärsbutiker och är billiga.

Just i det här fallet, för att få ytterligare en dimension/"djup" i bilden/modellen, så skulle man bl.a. kunna markera ribbkanterna på exempelvis inspektionsluckorna nedanför sittbrunnen. De får då, i mitt tycke, mer "metall" över sig, vilket lyfter helhetsintrycket ytterligare. Skulle man dra på för mycket så är det bara att dra med en tops så försvinner det mesta. Jag är väldigt förtjust i dessa pennor då det är betydligt enklare att chippa med än med 0/5 pensel.

Mvh
Göran
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt byggt och målat.
Gillar hur du arbetat den röda färgen, så att den inte sticker ut.
Uffe
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: 1/48 Eduard Focke Wolf FW 190 A8

Inlägg av Lennart 12 »

Den är mycket fin din modell, första bilden lurade mig totalt. Jag trodde det var en riktig maskin , riktigt snyggt //Lennart
Skriv svar