Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan!

Ville bara visa upp några bilder på mitt pågående dio.. Blev sugen att göra detta när Tank släppte sina "Pink Panther" figurer
och skred till verket.. Nu är basplatta 70 % klar och det skall till lite vatten och pill. Nu skall jag bygga Land Rovern med lull
och måla figurer.. Får se om det är möjligt att bli klar med denna innan C4?! Annars är den klar till 08 Open nästa år :)


Ses på C4!! ;)

Mvh Micke

En lite tidigare bild än övriga nedan
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av magnusf »

Jag bänkar mig vid skärmen och njuter! Är basen helt och hållet ett hembygge? Oavsett vilket så är den SNYGG!

Hälsningar

Magnus
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Ulf Lundberg »

Gillar kontrasten mellan den rena sidan av diot, med den vackra kakelbeklädnaden och den andra jordiga och grusiga sidan.
Bra kompositionsknep.
Uffe
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Lurifax »

Supersnyggt redan nu. Du skulle kunna ställa ut det utan figurer. Men det kommer såklart att bli bättre med figurerna som är verkligt originella.

Det ska bli riktigt kul att se det live på C4-Open. :-)
holst

CU@C4
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Stellan »

Jobbigt snyggt och stort på min ära. Läckert med kaklet. Men ska verkligen palmen vara så taggig...?
Stellan Schroeder Englund
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Gabriel »

Coolt som attans! Bänkar mig och väntar på fortsättningen.

/Gabriel
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Micke A »

Spännande! Har Land Rovern med extra resinset och har även sneglat lystet på figurerna :o som jag gillar!
Snygg basplatta och jag väntar med spänning på fortsättningen. :)

Micke A
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av F Porsche »

Coolt
Du brukar ha feeling för miljön så det blir kul att följa, kan du få med det rosa gryningsljuset ?
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Lennart 12 »

Det ser väldigt bra ut , stort blir det också //Lennart
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan!

Tack för alla kommentarer... :D Det värmer då jag hade en byggsvacka som nu börjar släppa..
Igår hade jag ett resintest gällande vatten i det lilla vattendraget som var lyckat.. Härdat efter en natt, klart och fint och inga luftbubblor..
Nu skall jag först fixa lite växter på botten sen blir det resin över klabbet.. Har dock funderat på om en av PP gubbarna (han med handduken, se bilderna) skall stå i vattnet, men om så, är det normalt att bada med skorna på?? Kanske får (om så blir fallet) slakta han vid anklarna och fixa o trixa lite :lol:

@Magnus - Tackar :D Angående basen, ruinen så är det hembygge. Kakel och palm köpt..

@Ulf - Tackar så mycket Ulf.. Det var lite det som var meningen ;)

@Lurifax - Tackar ödmjukast.. Skall försöka få den klar till C4, men det blir nog tufft.. 7 gubbar, 2 getter och en kamel skall fixas förutom Land Rovern... Jag har att göra :D

@Stellan - Lite jobbigt skall de va och tack ;) Angående palmen så har du nog rätt.. Lite väl spetsigt.. Fram med filen!!

@Gabriel - Tack o bock - fortsättning kommer komma!! :D

@Micke - Tack! Jo jag har både resin och ets liggandes nu som skall byggas.. Det första jag märkte var att resinfronten inte på något vis passade.. (ve och fy, kanske fick jag Italeri versionen??! Måste kolla :o )

@F Porsche - Tackar.. Får väl ställa diot så morgonsolen gör sitt vid bedömning :D

@Lennart - Tack så mycket.. Stort är bra (men jobbigt att transportera)!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar