ME-262 B 1/32 Klar sid 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Ulf Lundberg »

Du borde överväga scratchbygge. Ibland är det lättare att bygga själv än att fixa upp klantigt gjutna delar.
Uffe
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Stellan »

Som vanligt är detta ett heroiskt byggande med ett himla korrigerande. Du påminner mig också igen om varför jag aldrig bygger Trumpeters byggsatser... Tysk nattjakt är himla ball.
Stellan Schroeder Englund
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Robert A »

Ett bygge som ska följas närmare.. imponerande byggtakt. Skulle ta mig 1år för en kärra i denna skala :)

Har A varianten i högen hemma och enligt mig trumpeters bästa 1:32 sats. Att revell nu ska släppa en 1:32 262B nu som inte ens är nitad! är för mig ett under då i den skalan ska det vara detaljer. Och dum som man kanske är har man beställt HK models Dornier 335 i 1:32.. hur fasiken ska man få plats med allt, men flyg i större skalor ser maffigare ut i skåpet.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Henrik R »

Hallå Hallå!
Nu fortsätter vi detta. Det hela går riktigt smidigt tycker jag. Idagsläget är det dekalering som gäller individmärkning samt "insignias" är målade.
Det blir inte en nachtjäger utan en trainer istället. Lite roligare målningsalternativ tycker jag.

Janne--> Att tejpa ihop den har sina fördelar. Men var ikke orolig, den är nu limmad och klar :-)

Lite scratch har man väl gjort också. "staget som håller upp luckan till kanonerna var faktiskt rätt muckig. Därför gjorde jag egna kolvar av mässing.
Bild

landställsfippel
Bild

Bild

Lite RATOG:s måste man ju ha på den här rackaren!
Bild

Lite skuggning på paneler !
Bild

Bild

Jag älskar salt!!
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Lennart 12 »

Uja vad fint det där kommer att bli. Härliga detaljer , mässingtuberna blir en fin detalj också //Lennart
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av BGB »

Hej,

Vackert arbete :)

Har besten liggande nog den enda modell jag inte ryckt packplasten av än kanske är dags.
Boris
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Gabriel »

Väldigt snyggt hantverk!

/Gabriel
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Lerxzt »

Snyggt som tusan... Vad kan man säga.. Fint kommer det bli!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av SvenYoung »

Alltid lika imponerande när du går igång med dessa stora byggen, Henrik.

Topparbete med förbättringar och detaljering, snyggt jobbat!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: ME-262 B 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack Sven och alla!
Nu jobbade jag intensivit i helgen och den blev faktiskt klar. :-)
Det blev som sagt en B1:a utan nattjakt. Jag hoppas jag inte gjorde Stellan besviken, men Jag var faktiskt inne från början att bygga en nattjägare. Jag köpte till och med FuMO antennerna från Master Caster, men jag ändrade mig i sista stund. Märkningen är 32 från Lager Lechfeld. Hur som helst så tycker jag bygget faktiskt gick smidigt och det fanns inte många falluckor i konstruktionen. En del tillägg behöver den i alla fall i den här skalan. Hoppas ni gillar den.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 09 okt 2016, 20:25, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar