SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Inlägg av magnusf »

Jag har ju varit inne och gafflat här innan men tar en sväng till: snyggt byggt och målat Björn! Du har förresten en upp på mig där som jag dessutom lär få svårt att komma ikapp: jag har aldrig åkt SK 61 trots att jag fick flyga flera gånger som flygpojke fast då i andra typer!

Kul att denna byggs relativt mycket trots att det är en lite udda modell av en väldigt udda flygmaskin :-) !

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt bygge och en intressant målning.
Den blåa färgen är väl en egen blandning?
Henrik, modellen är väldigt fin OB men den fotoetsade instrumentbrädan från Maestro är väldigt fin

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Inlägg av Björn Fransson »

Magnus: Tack! Ja, den verkar ha fallit väl ut, tycker att ser ganska många byggda redan. Fast många flygintresserade och gamla FV-värnpliktiga har nog precis som jag någon form av relation till denna klassiker.

Anders: Tack! Det stämmer, den blå är en egen blandning. Jag har utgått från Tamiya XF-17 Sea Blue som jag gillar som ett bra alternativ till lätt väderbitna svenska blågröna maskiner. Sedan har jag mixat i en hel del annat, bland annat Gunzes turkosa (ryss-cockpit) Emerald Green.
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Inlägg av Mats Averkvist »

Synd att inte AD finns med som dekal också...
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Inlägg av Henrik R »

Det är lite roligt att utgår från egna bilder, det blir mer påtagligt att man gör rätt då. Trots att den är i 48 så ser den/är den väldigt liten. Snygg och fin blev resultatet.
Skriv svar