SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt ( pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild: 1. Ladda upp din bild/bilder på en fototjänst som t.ex. Imgur eller Flickr. 2. Försök att hålla storleken till 800x600. 3 När du laddat upp bilderna så kopierar du in dess URL när du tryckt på IMG knappen, då får du en IMG tag före och efter URL:en.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: SK 61 Bulldog, Tarangus 1/48 - Klar (faktiskt helt klar först nu!)

Inlägg av magnusf »

Jag har ju varit inne och gafflat här innan men tar en sväng till: snyggt byggt och målat Björn! Du har förresten en upp på mig där som jag dessutom lär få svårt att komma ikapp: jag har aldrig åkt SK 61 trots att jag fick flyga flera gånger som flygpojke fast då i andra typer!

Kul att denna byggs relativt mycket trots att det är en lite udda modell av en väldigt udda flygmaskin :-) !

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt bygge och en intressant målning.
Den blåa färgen är väl en egen blandning?
Henrik, modellen är väldigt fin OB men den fotoetsade instrumentbrädan från Maestro är väldigt fin

Anders E
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Magnus: Tack! Ja, den verkar ha fallit väl ut, tycker att ser ganska många byggda redan. Fast många flygintresserade och gamla FV-värnpliktiga har nog precis som jag någon form av relation till denna klassiker.

Anders: Tack! Det stämmer, den blå är en egen blandning. Jag har utgått från Tamiya XF-17 Sea Blue som jag gillar som ett bra alternativ till lätt väderbitna svenska blågröna maskiner. Sedan har jag mixat i en hel del annat, bland annat Gunzes turkosa (ryss-cockpit) Emerald Green.
Mats Averkvist
Kontakt:

Inlägg av Mats Averkvist »

Synd att inte AD finns med som dekal också...
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Det är lite roligt att utgår från egna bilder, det blir mer påtagligt att man gör rätt då. Trots att den är i 48 så ser den/är den väldigt liten. Snygg och fin blev resultatet.
Skriv svar