Broncos M1114 äntligen klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Viktor
Inlägg: 102
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:08

Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Viktor »

Länge sedan jag postade något här, byggtakten har inte varit så hög...
Hursomhelst så är nu en modell avklarad, Broncos fina M1114 Up-Armored Tactical Vehicle. Fin byggsats med mååånga delar (kanske därför den tog så lång tid???).
Bild

Har valt att måla NATO-kamoflaget, då det ger lite mer liv åt den än sandfärgat tycker jag. Dekalerna var lite åt det tjocka hållet så lite silvering kan man skönja, kanske också för att det inte var tillräckligt blankt under.
Lite detaljering utöver vad som följde med i lådan fick jag ju göra. Här är detaljer av inredningen:

Bild
Bild

Fjädrarna var inte så fina så dessa gjorde jag nya av koppartråd och plaststav:
Bild

Lite fler bilder:
Bild
Bild

Basplattan är en enkel fotoram från Panduro, ytan gjord med lufttorkande lera liksom även stenarna till muren. Sprutmålat och sedan MIG Gulf War Sand pigment på för att få till en "ökenkänsla". Även Hummern har fått sin beskärda del av sand på sig som kan ses.
Limma lugnt!
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av John Lindbom »

Hej!

Fint bygge. Ingick lasten i byggstasen?

Med vänlig hälsning: John
Viktor
Inlägg: 102
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:08

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Viktor »

Tack! Ja alla lådor, vapen mm som jag har använt ingår i byggsatsen förutom tre vattenflaskor som jag köpt till.
Limma lugnt!
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Knajd »

Riktigt lyxigt med så mycket detaljer i satsen - känns som att den är riktad till dioramabyggarna.

Jobbet du la på fjädrarna lönade sig. Ser finfint ut!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Joakim Hultman »

Ser över lag mycket fin ut! Kanske skulle det se än bättre ut om du filade till däcken lite så att de ligger platt mot marken.
Viktor
Inlägg: 102
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:08

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Viktor »

Knajd skrev:Riktigt lyxigt med så mycket detaljer i satsen - känns som att den är riktad till dioramabyggarna.

Jobbet du la på fjädrarna lönade sig. Ser finfint ut!
Tackar för detta. Ja den var rätt fullmatad kan man säga.
Limma lugnt!
Viktor
Inlägg: 102
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:08

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Viktor »

Joakim Hultman skrev:Ser över lag mycket fin ut! Kanske skulle det se än bättre ut om du filade till däcken lite så att de ligger platt mot marken.
Funderade på detta lite. Försökte göra lite gropar där den står men du har helt rätt att den flyter lite ovanpå. Undrar om det räcker att fila plant eller om man också behöver bygga på med utbuktningar också?
Limma lugnt!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Joakim Hultman »

Viktor skrev:Undrar om det räcker att fila plant eller om man också behöver bygga på med utbuktningar också?
Skulle tro att det räcker med att fila det plant undertill. Eventuella utbuktningar är väl så små att de knappt syns i 1/35.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Broncos M1114 äntligen klar

Inlägg av Björn B »

Dom syns väl inte ens i 1/1 om det inte är punkterimg
Skriv svar