Hellcat MkII

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

Hellcat MkII

Inlägg av Jon MW »

Tänkte dra igång ett enkelt snabbbygge, så jag plockade ner en Eduard 1/48 Hellcat från hyllan. Är en fin sats med lite ets och resin hjul, tänkte inte lägga till nått annat utan bara bygga den rakt ur lådan. Har börjat peta ihop cockpiten, är en hel del små ets spakar att få på plats.

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen är man ju klantig som vanligt och kastade en bit papper dränkt i cellulosaförtunning som smälte fast i en av halvorna av flygplanskroppen. Istället för att försöka slipa bort allt och få tillbaka alla paneler och nitar gjorde jag en resin kopia av den andra koppen som är med i satsen. Kanske inte den snyggaste delen och behöver en lite efterarbete, men bra mycket mindre än om jag hade försökt rädda originaldelen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Jon MW den 14 jul 2017, 16:17, redigerad totalt 1 gånger.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Hellcat MkII

Inlägg av Knajd »

Snygg räddning av bygget!
Skriv svar