Fredligt fiskediorama i 1:72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
teeoo
Inlägg: 47
Blev medlem: 26 jan 2012, 01:20

Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av teeoo »

Jag gjorde ett litet diorama till min sons 25-årsdag utan vare sig flyg-eller militäranknytning.Det ska föreställa min fiskeintresserade son i båten (som är en av livbåtarna som medföljde Igras träbyggsats till Vasaskeppet-ännu EJ färdigbyggd). Evinrude-utombordaren är scratchbyggd. Det är jag själv som sitter i båten och dricker kaffe. På stranden står min fru med vår yngste son samt hunden som ligger och vilar (som för övrigt i den här varianten är ett konverterat Preiser-får !!!). Samtliga figurer är för övrigt diverse olika Preiser. Vattnet är ett plastark med vattenmönster (mj-tillbehör).
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av Henrik R »

ah vad snyggt! mycket härligt bygge!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av Stellan »

Underbart litet bygge. Trevligt at slippa krigstemat för en gångs skull.
Stellan Schroeder Englund
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av Urban Gardini »

Skönt diorama, bara myggen som fattas...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av Björn G »

Måste finnas en ubåt där under ytan någonstans...?

Skojar bara! Mer snygga och fredliga dioramor!
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av Trollis »

Alltid trevligt med fredliga dion titt som tätt.

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
bultenibo
Inlägg: 39
Blev medlem: 25 apr 2012, 11:53
Ort: Fagersta

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av bultenibo »

Mycket läckert!

Påminner mig om att sommaren är på väg!

Men jag får också lite vibbar av ett annalkande väderomslag. Killen som står upp i båten verkar betrakta horisonten med skepsis och jag tycker mig skymta en viss pålandsvind på vattenytan. Snart kommer mörka moln att torna upp sig (men det är också svensk sommar) och inom kort kommer fiskarna att tvingas välja mellan regnställ eller att åka iväg till Ica och köpa laxfiléer till grillen istället. För grilla på verandan ska det förbanne mig bli, om så vädergudarna så släpper loss allt vad de har att komma med...

Du ser vad ett litet diorama kan göra med fantasin...

/Tony
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av Lurifax »

bultenibo skrev:Mycket läckert!

För grilla på verandan ska det förbanne mig bli, om så vädergudarna så släpper loss allt vad de har att komma med...
:lol: Attans roligt skrivet.

F ö gör jag samma analys som du angående vädret. Och jag gillar dioramat.
holst

CU@C4
teeoo
Inlägg: 47
Blev medlem: 26 jan 2012, 01:20

Re: Fredligt fiskediorama i 1:72

Inlägg av teeoo »

Tack för alla uppskattande och ROLIGA kommentarer. Helt riktigt - det SKA grillas på verandan vara sig det blir köpt eller fångad fisk - för det hör också till den Svenska sommaren. När jag började på dioramat hade jag från början bara tänkt en båt med en fiskare på en enkel vattenyta - men när man börjar knåpa sätter fantasin igång - HÄRLIGT med en sådan kreativ hobby !!!
Skriv svar