Här är själva innanmätet. Jag har aldrig jobbat med resinmodeller tidigare. Bara något enstaka tillbehör, en bombkapsel eller en störsändare. Redan färdiga grejor, superenkelt. Det här blir nog lite annorlunda.

Lite jämförelser mellan det inköpta tarvades. Thulinen är lite större (2-sitsig) och framför allt vingarna kommer att behöva en väldig insats. Som biplan är vingarna väldigt stora, men jag läste mig till att triplan inte kan ha den här stora vingytan, utan fördelar ut ytan på framför allt smalare vingar. Vilket var syftet då man sökte mer lyftkraft och mindre svängradie med den här designen. Jag inser att arbete med vingarna kommer att bli den största utmaningen.
Kropparna relativt lika i storlek:

Vingarna lite skillnad däremot:

Stjärtfenorna detsamma, här finns alla möjligheter att trixa ihop något som funkar utifrån så olika design:

Hjulen så gott som identiska:

Motorerna då. Ja, Thulins 9-cylindriga är korrekt i lådan. Det visar sig att de andra också körde med 9-cylindriga motorer, i stort sett samma diameter också. Ett problem är att rören vid sidan av varje cylinder på Thulinmotorn inte är gjuten i formen, så de behöver fixas separat. I Fokker-lådan ligger något som ser användbart ut däremot.

Lite snabbt sammansatta då. Thulinens vingar ger en helt annorlunda karaktär jämfört med de andra, och målet förefaller vara att få den att bli mer lik dessa. Hm... Nu krävs referensbilder.