Liten F-14B

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Liten F-14B

Inlägg av Tobbe »

Förutom de små Mig-15 som finns på byggbordet byggs det dessutom ett gigantiskt flygetyg. Revells F-14 Tomcat i 1/144 ska ta form, sittbrunnen med ets och sidokonsolerna är på plats. Dessutom är uttagen för stegen öppnade.

Jag ska parkera modellen på en bit av ett hangarfartyg, USS Enterprise, med baken utanför flygdäck. Det jag totalt saknar är referenser på hur det ser ut på sidan av flygdäck; gångväg, trappor m.m. Om det finns någon som har bra info så tar jag gärna emot det.

Bild

Bild

/Tobbe
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Liten F-14B

Inlägg av Lars Befring »

scratch och extradetaljer i 144 =) så coolt!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: Liten F-14B

Inlägg av Mahatma G »

Har väl åtminstone tre - fyra bilderböcker från Osprey i "Supercarrier"-serien, men bilderna är nog huvudsakligen tagna på Nimitz-klassen.
/G
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Liten F-14B

Inlägg av magnusf »

Men kolla in! Pygméskalemaffian breder ut sig :-) ! Snyggt Tobbe!

Vad gäller bilder så måste du kunna googla fram sådana tycker jag. US Navy har också ett stort onlinebibliotek med fina bilder här http://www.navy.mil/viewGallery.asp. Den som söker han skall leta!

Hälsningar

Magnus
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Liten F-14B

Inlägg av Erik_G »

Om det är en B så får du väl göra om luftintaget vid kanonen till två NACA-scopes och lägga till förstärkningsplåten runt RIOs fotsteg..
...eller inte...

:-P
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Liten F-14B

Inlägg av Lennart 12 »

Blir fin det där, kul ide också. Jag har en bok om hangarfartyg med massa bilder. Vad exakt vill du veta?//Lennart
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Liten F-14B

Inlägg av Tobbe »

Tack alla som hjälp mej med info, jag hittade exakt det jag ville veta. Nu gäller det bara att få ihop det också ;)

Jag tycker inte Revell fått till EBK:n bra på modellen. För att åtgärda det tar man utblåset, mässingsrör samt fläktstegen till Airfix Caravelle och vips har man en EBK som man kan titta in i.

Bild

/Tobbe
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Liten F-14B

Inlägg av Tobbe »

Det går sakteliga framåt, luftutsläppen ovanför luftkanalen är helgjutna på modellen så det är bara att ta bort och bygga nya.

Bild

Sen börjar det komma in lite saker till själva fartygsdäcket. Ets till catwalken som går runt skeppet samt livbåtscontainrar som ska hänga utanför relingen.

Bild

Bild

/Tobbe
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Liten F-14B

Inlägg av magnusf »

Livflottarna: ordet monotoni dyker upp i huvudet på mig. Å andra sidan så kunde det varit värre: remmarna runt om i ets till exempel :-) !

Det ska bli riktigt skoj att se vad du gör av detta!

Hälsningar

Magnus
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Liten F-14B

Inlägg av Lars Befring »

ohhh!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Skriv svar