Lok bygge"Nu med färg sid 26 "

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1915
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Lok bygge"

Inlägg av Lennart 12 »

Urban Gardini skrev:Ja men det kan du ju vara värd med tanke på hur läckert ditt arbete hittills är...
Tack för vänligheten Urban //Lennart
Lennart 12
Inlägg: 1915
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Lok bygge"

Inlägg av Lennart 12 »

Ulf Lundberg skrev:Man frågar sig, vad man ska med byggsatser till?

Uffe

Det är nog tur att dem finns ändå Ulf, för annars kunde vi inte sitta och kolla var felen finns :)
Skämt åsido , det är skoj att skapa eget också.
Tack ska du ha Ulf //Lennart
Lennart 12
Inlägg: 1915
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Lok bygge"

Inlägg av Lennart 12 »

Andre, jag tror att just när det gäller fartygs byggen,så anses trä och balsa modeller som något finare än plast. Plast har fortfarande den där FUL" stämpeln, och antagligen så är det inte många som har testat att bygga med Pc av tex. det som bygger segel fartyg och liknande. Men bara en teori jag har . Pappersmodeller är väl en riktigt gammal tradition. Jag minns ännu då jag satt i min morfars knä och klistrade och byggde flygplan och båtar från Allers". Sen fick jag ett Mekano i julklapp " och då var det kört med pappers modeller !

Jag har använt 1 mm 0,5 och 0,25 . Jag använder så gott som alltid det dimensionerna . Sidorna i baljan är 2X1 mm för att komma upp i proportion.
Brukar skiktlimma det som skall vara tjockare . Man kan ju köpa grövre pc , men jag har aldrig brytt mig om det.
Så några grupp bilder, nu fattas några kopplingar på lok och tender" och så rör och slang attiraljerna. Tack för vänliga ord //Lennart
Bild
Bild
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Lok bygge"

Inlägg av Henrik R »

Du är en mirakel-karl, Lennart! Med vagn på så ser man hur himla rätt allt ser ut. Det där med scratchning på en sån här nivå kommer jag aldrig bemästra. Jag njuter istället i fulla drag av ditt bygge. Otroligt vackert Lennart!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Lok bygge"

Inlägg av Ulf Lundberg »

Härligt med några översiktsbilder på bygget.
Mycket inspirerande.
Lite färg på det där...
Uffe
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Lok bygge"

Inlägg av Björn Fransson »

Helt otroligt! Att det överhuvudtaget är möjligt att skapa detta!
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Lok bygge"

Inlägg av GeekJoan »

Umm, det är verkligen bra jobbat!
Lennart 12
Inlägg: 1915
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Lok bygge"

Inlägg av Lennart 12 »

Tusen tack till er alla .
En fråga, tycker ni jag skall måla bokstäver och utsmyckningen i guld eller vitt ?Eller rentav någon annan färg ? Tendern skall ju vara svartgrå, med vit sarg.
Kom gärna med förslag //Lennart
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Lok bygge"

Inlägg av Joakim Hultman »

Makalöst fint! Personligen röstar jag för bokstäver i guld.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Lok bygge"

Inlägg av Ulf Lundberg »

Om du tänker vädra ekipaget, vore det ju urläckert med delvis avskavd och nedsmutsad förgyllning.

Uffe
Skriv svar