Jagdpanther G2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lukas
Inlägg: 18
Blev medlem: 08 jan 2016, 19:29
Namn: Lukas

Jagdpanther G2

Inlägg av Lukas »

Tjena!

För två månader sedan började jag bygga Jagdpanther. Det är mitt stor projekt och jag har väldigt mycket att göra. Jag hoppas att jag år klar innan Modellexpo 08 :) Jagdpanther kommer från Dragon skala 1/35 och jag använder photo-etched parts från Aber. Jag gör också ändringar i modellen (det finns några fel). Det hjälper mig mycket bra specifikation http://www.primeportal.net/tanks/john_g ... gdpanther/ jag har ocskå en bok från Kagero där finns mycket noggrann beskrivning. Förlåt för språkliga fel :D
Några bilder från verkstaden ;)


Jag har gjort struktur av stål. Där stål är tjock struktur är mer synlig.
Bild

Några detaljer
Bild

Där som behövs görde jag svätsmärken

Bild

Bild


Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av Henrik R »

Grymt med krispiga detaljer! Snyggt så här långt!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av Joakim Hultman »

En mycket bra början!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av magnusf »

Vågar du verkligen måla den där :-) ? Vansinnigt snyggt motordäck!

Hälsningar

Magnus
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av GeekJoan »

Finns det några modeller som kommer med allt sånt här lull lull direkt? Tycker nästan det är så här det borde vara...
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av Lars Befring »

otroligt snyggt! din hantering av pansarplåten är riktigt snygg! hur gör du den?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Lukas
Inlägg: 18
Blev medlem: 08 jan 2016, 19:29
Namn: Lukas

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av Lukas »

magnusf - jag hoppas att det bli bra :)
Lars Befring - menar du stålstruktur ?
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av Plasticbattle »

Very tidy build with neat etch work. The flamm dampners look quite thick and show a visible joint ... would be worth giving some attention to before painting.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av Urban Gardini »

Ja, jag håller med Frank! De där slutkrökarna till flammdämparna ser inte alls bra ut, faktiskt så att Tamiyas krökar till deras Jagdpanther ser bättre ut. Nu var det dock så att de där inte satt fast så bra ute i fält. De var antingen nyligen ditsatta eller borta. I ditt fall så skulle jag plocka bort dem helt. Fenorna i toppen av flammdämparna ser dessutom mer intressanta ut och erbjuder en riktigt trevlig möjlighet till vädring.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lukas
Inlägg: 18
Blev medlem: 08 jan 2016, 19:29
Namn: Lukas

Re: Jagdpanther G2

Inlägg av Lukas »

Plasticbattle skrev:Very tidy build with neat etch work. The flamm dampners look quite thick and show a visible joint ... would be worth giving some attention to before painting.
Thats true but i dont have any idea to chanche this flame dampners but i thing apply rust facture before painting :)
Skriv svar