Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Plasticbattle »

Lennart 12 skrev:Den ser riktigt tuff ut den där, snyggt målad också . Men en fråga från en som inte kan pansar. Varför är inte baksidan och sidorna mer vinklade? Aktern borde ju vara en dröm att träffa ? Lennart
The MRAV (Multirole Armoured Vehicle) is a joint venture between several European countries, and the shell you see is the outside of a multi-layered armoured protection layer. The inner "cell" can be replaced with other alternatives in a very short space of time. Whats not clear with the model is the size. Its ~33 ton when fully loaded ... so scale is not clear.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Lennart 12 »

Ok, now I understand better ! Thank you ! //Lennart
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Janne.S »

Lennart 12 skrev:Den ser riktigt tuff ut den där, snyggt målad också . Men en fråga från en som inte kan pansar. Varför är inte baksidan och sidorna mer vinklade? Aktern borde ju vara en dröm att träffa ? Lennart
Tack Lennart :D

Antar att den är mest ämnad för splitterskydd och skydd mot finkalibriga vapen...PV vapen slår alltid igenom ändå.

Henrik R skrev:En handdammsugare på hjul. Vad fyndigt, fick du den i julklapp! :-)

Skämt och sido, den blev ju ball och snyggt gjort på så kort tid.
Tack Henrik :D
Nja, jag har pysslat med den av och till under hösten :D

Urban Gardini skrev:Byt ut hjulen mot nått passande och den skulle passa fint i Star Wars rent formmässigt...
Helt klart! :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Erik_G »

Lennart 12 skrev:Den ser riktigt tuff ut den där, snyggt målad också . Men en fråga från en som inte kan pansar. Varför är inte baksidan och sidorna mer vinklade? Aktern borde ju vara en dröm att träffa ? Lennart
Utrymme. Den ser ut som en låda för att det är det sätt som utrymmet utnyttjas bäst på. Kärran ska ju få plats i ett transportflygplan (förmodligen är det A400M och C-17 som gäller här, för stor för en Hercules), så den har en maxbredd att förhålla sig till. Aktern ska ju vara vänd bort från fienden i optimala fall, så där gör man det enkelt för sig. Alla trupptransportfordon ser ju ungefär likadana ut. Ofta med stor dörr för att det ska gå snabbt att ta sig ut ur vagnen - bakåt för att vagnen ska ge skydd när man sitter av.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Lennart 12 »

Jo, då fattar jag bättre. Mycket man inte tänker på när man inte är insatt i ämnet ! Att dörrarna däremot är bakåt har jag fattat vitsen med :) //Lennart
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Janne.S »

Ja, militära fordonnär fyllda av alla möjliga gåtor för oss som är mer bevandrade bland flyg :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Micke A »

Kul att se denna byggd! Jag skulle gärna se en figur eller annan vagn som jämförelse för storleken, har inte en susning om hur stor den är .... :?

Micke A
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Boxer MRAV, Hobby Boss 1/35

Inlägg av Janne.S »

Micke A skrev:Kul att se denna byggd! Jag skulle gärna se en figur eller annan vagn som jämförelse för storleken, har inte en susning om hur stor den är .... :?

Micke A
Jag kan slänga upp en kul jämförelse efter knåddarna är i säng :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar