2015, det lilla som blev gjort

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
zapper
Inlägg: 299
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:50

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av zapper »

2015 blev ju trots allt året då vi fick se en svensk M113! Något att vara stolt över. Minns fortfarande att jag höll på att trilla av stolen när jag såg detta en gång på ett föredrag på C4.

Har du inga roliga WIP att visa upp?

Tycker du detta resultatet var magert så kan du ju kolla min boksluts-tråd för 2015!

/E
Erik von Rosen
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av SvenYoung »

Micke, Urban, Henrik och Erik, jag tackar och bugar, super roligt att ny gillar grejorna.

Erik, svaret på din fråga om jag har några WIP att visa upp är ja, alldeles för många.. haha. Dock inget som är värt att visa i nuläget, kanske när någon av dem har kommit lite längre.

Om jag lyckas bygga klart nå't under 2016, så kan det eventuellt bli lite skandinaviska grejor. :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av GeekJoan »

Det här gillar jag. Lite skitigt och skavt. Mycket snyggt!
Fråga. Är det belysning inne i modellen eller är det bara tillfälligt för fotot?
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha Joan!

Det stämmer, modellen har belysning, switchbart mellan vitt och rött som förebilden.

Ser fram emot att se mer av din Bradley. Har den modellen på hyllan, en dag så får man ta och bygga den.... :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt och hög klass som vanligt!
Dessutom en av de få modeller som jag sett med inbyggd belysning som ser bra ut.

Anders E
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av Stellan »

Vissa bygger sällan men på en nivå som sätter ett avtryck långt vida mer än de flesta. Du är en av dessa byggare. Både byggkvalité och val av förebild sätter ribban väldigt högt och man minns också därför dina byggen långt efter att de visats upp. Kombinationen med en svensk bakgrund och historieberättande är definitivt avgörande för mitt intresse av och att ha en behållning av andras modeller. Så snälla Sven, bygg inte fler modeller oftare ;) Gott nytt år på dig!
Stellan Schroeder Englund
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av SvenYoung »

Anders och Stellan, innerligt tack för de vänliga orden.

Belysning kan det eventuellt bli i flera byggen framöver.
När och om ens arbete blir ihågkommen av de anledningar du beskriver, Stellan, så känns det verkligen roligt. Jättekul att höra.

Gott Nytt År på er också!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av 302C »

God fortsättning Sven & skönt att man inte är ensam om den byggtakten. Ser fram emot att få se fler av dina 4-åriga projekt bli färdigställda!
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: 2015, det lilla som blev gjort

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha Per, och detsamma. Nåja, du har haft minst dubbla byggtakten jämfört med mig i år :-)

Haha, ja vi får se vad som dyker upp här om 4 år ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar