F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BrianKuehn
Inlägg: 167
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:53
Namn: Brian Kuehn
Ort: Handen, Stockholm

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av BrianKuehn »

Jag har en mycket nära relation till Darten. Jag bodde på McChord AFB, där 318 FIS hör hemma. Jag såg de sista flygningarna av Darten innan F-15 tog över rollen där.

Mycket snyggt byggt!! Påminner mig på tiderna jag satt vid landningsbana och titta på medan de lekte... Några av bilderna är ungefär avståndet jag satt på, mycket trovärdigt!!
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av Janne.S »

Tack Brian :D
Kul, verkar vara ganska många ute där med en hisatoria kring Darten...det var många nostalgiska tillmälen på ARC framförallt :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av Rickard Malmborg »

Det är för bedrövligt Janne ;)

Du lyckas gång efter annan bygga klart såna modeller som jag går o drömmer om att bygga och denna F-106 är ett klockrent exempel, ända in på dekalerna! Av någon anledning är F-106:an rätt ovanlig att se färdigbyggd, trots att modellen inte alls är så dålig. Min egen modell är halvfärdig och ger mig mest dåligt samvete men när jag såg din modell undrar jag om jag inte borde ta mig i kragen och ta fram den igen.
Din Italeri Tornado var oxå en sån där modell som man sällan ser färdigbyggd, bra val av förebilder tycker jag!

Hatten av för dina fina byggen Janne!

/Rickard
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av Janne.S »

Rickard Malmborg skrev:Det är för bedrövligt Janne ;)

Du lyckas gång efter annan bygga klart såna modeller som jag går o drömmer om att bygga och denna F-106 är ett klockrent exempel, ända in på dekalerna! Av någon anledning är F-106:an rätt ovanlig att se färdigbyggd, trots att modellen inte alls är så dålig. Min egen modell är halvfärdig och ger mig mest dåligt samvete men när jag såg din modell undrar jag om jag inte borde ta mig i kragen och ta fram den igen.
Din Italeri Tornado var oxå en sån där modell som man sällan ser färdigbyggd, bra val av förebilder tycker jag!

Hatten av för dina fina byggen Janne!

/Rickard
Tack Richard :D

Jo, jag har nog en ganska bra procent på att färdigställa det jag börjar på...jobbar bara på ett projekt åt gången, det underlättar. Visst kan det vara frestande att börja på något annat när det går trögt i ett bygge, i mitt fall är det slipa/spackla fasen som är jobbigast, men om man bara kavlar upp ärmarna och kör igenom den jobbiga biten så blir modellen allt som oftast klar.

Sedan har även jag projekt som hamnat lite på hyllan i väntan på inspiration... det är ju inte förbjudet att låta ett projekt vila tills man känner lusten komma tillbaka :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av Lennart »

Som vanligt med dina flyg modeller, mycket vackert/Lennart
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av Janne.S »

Tack ska du ha , Lennart :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 225
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Kan bara hålla med övriga talare. mycket snygg Delta Dart. Du bygger snabbt, du bygger mycket bra, du bygger klart och framför allt... du bygger rätt skala med trevliga och ibland oväntade förebilder.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)

Inlägg av Janne.S »

TAck Pekka :D

Kul att inte bara bygga spittar och F-16 :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar