Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av Nicklas Karlén »

I och med att jag tröttnade lite på min J 33 så slet jag fram en 37:a Viggen som jag tänkte få färdig på för mig kort tid. Jag får en fd. spaningspilot på lusiafika och då är det tänkt att denna ska vara klar.

It's prime time,

Nicklas

Bild
Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
PederT
Inlägg: 602
Blev medlem: 29 jan 2012, 17:10
Namn: Peder Thorell

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av PederT »

Ser ju kul ut, ska du märka den som en maskin från F 13?
Tappa inte sugen med J 33:an, jag och flera andra väntar spänt på fortsättningen!!
//Peder
marcusjohnson717
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 jan 2012, 18:00
Namn: Marcus Johnson
Ort: Moholm

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av marcusjohnson717 »

Kul! Jag håller på med en också. Jag har utgått från SH Viggen.
https://db.tt/45JO00tX

Marcus
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jaha, det har ju gått ett tag sedan sist. Måleriprocessen har kommit en bra bit på väg. Splinterkamouflage på flyg är det faktiskt första gången jag ger mig på. Det har blivit en och annan pansarmodell i samma målning tidigare, men flyg är första försöket.

Jag har använt Meastro models målningsmasker. Funkar bra men är pilligt. Eftersom jag bygger en SF så får man ju fixa till nosen då denna inte är med i masken. Färgerna är JPS svenska nyanser som jag tycker är helt OK. JPS finns ju inte att få tag på längre, men det har ju kommit lite nya fabrikat med svenska nyanser som säkert är lika bra. Eftersom jag i stort sätt enbart bygger svenskt så gillar jag att man kan få välliknade nyanser utan att behöva blanda för mycket.

Här ser det för jäkligt ut. Sista lagret med Tamiya XF-69 har kommit på. Det är nu det börjar bli spännande och se hur bet kommer att se ut när maskerna åker av.
Bild

Det blir rätt mycket tejp som ska bort.

Bild

Det tar en stund innan man fått bort allt men nu ser det ju rätt OK ut. Lite små justeringar blir det alltid men inga stora katastrofer med färgsläpp och annat tråkigt.

Bild

Färgåtergivningen blir ju sådär när man fotar med Ipaden. Jag tror att det kommer bli bra på slutet med lite olika vädringar och filter.

Gott nytt år på er alla.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av Urban Gardini »

Det ser riktigt fint ut och det är något speciellt med nosen på SF som gör utseendet på Viggen mer aggressivt. Jag gillar verkligen SF-37...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av Janne.S »

Görfräckt! :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av Lennart 12 »

Oj vad snyggt, trevligt att få se en modell av spanings Viggen i rätt" färger. //Lennart
ecafrze
Inlägg: 138
Blev medlem: 08 feb 2012, 13:16

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av ecafrze »

Vilken jäkla tur att det inte kommer en spaningsversion från Tarangus så småningom.. ;-)
_________________________
Fredrik Zetterberg

Plastmodeller är inte en hobby - det är en livsstil
Nicklas Karlén
Inlägg: 879
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av Nicklas Karlén »

Om Tarangus skulle få för sig att göra någon ytterligare version av Viggen så kanske ni kan se till att få med två extra stag till luftintagen så man kan sätta dit två på undersidan också 8-)

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Tarangus/Special Hobby Viggen SF-37

Inlägg av Daniel_A »

Läckert så långt Nicklas. Hoppas man får se något av den på nästa byggmöte. Klar eller inte.

/Daniel
Skriv svar