Annorlunda Messerschmitt..

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robert (NEXM)
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:46

Annorlunda Messerschmitt..

Inlägg av Robert (NEXM) »

Airfix Club Limited Edition 2012 1/48 Messerschmitt Bf 109 E3 / E7, byggd direkt ur ladan.. :)

Bild

Bild

Bild

Det var ett tag sedan jag var har inne och halsade pa, men det har varit fullt upp
pa hemmafronten, och inte mycket tid for modellbyggeri.. Det blir ju sa ibland!! :(

Hoppas ni uppskattar min annorlunda Bf 109 i RAF-tappning.. Tack for titten,

Robert
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: Annorlunda Messerschmitt..

Inlägg av Göran NS »

Hej Robert,
jättetrevligt att se dina byggen igen, varmt välkommen tillbaka!
Häftig 109:a. Har läst att Airfix nya skall vara en riktigt fin och bra byggsats, stämmer det?
Ditt bygge var som sagt snyggt och prydlig. Fantastiskt att RAF tog sig tid att måla om den. och till och med försåg den med gasvarningsrektangel (för det är väl det den gula fyrkanten på vingen var)
Göran Nilsson Söderholm
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Annorlunda Messerschmitt..

Inlägg av Sten Ekedahl »

Snyggt! Första gången jag sett en Messerchmitt som faktiskt har ett riktigt vackert färgschema. :twisted:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Robert (NEXM)
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:46

Re: Annorlunda Messerschmitt..

Inlägg av Robert (NEXM) »

Tack.. och jo, det stammer.. det ar en gasvarning pa vingen.. :) Airfix nya 1/48 Bf 109 ar en riktigt hyfsad byggsats, som var roligb att bygga.. inga storre problem, och cockpit var lagom detaljerad direkt ur ladan, jag fann ingen anledning att lagga ner tid o pengar pa att kopa resin.. :)

Och visst, den ar bade snygg, prydlig och vacker... :D
Skriv svar