Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/48)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/48)

Inlägg av Erik_G »

Som om jag inte redan hade tillräckligt många projekt i gång.. Jag slängde ihop (bokstavligt) Tamiyas Mustang i 1/48 på några dagar för att jag ville testa dekaler från RBD Decals, som Robert hade skickat till mig för recension.

Resultatet hittar ni nedan, och recensionen kan ni läsa här:
http://www.plasticwarfare.se/2012/04/de ... bd-decals/

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag har som sagt byggt modellen rätt ur lådan. Stolen är inte monterad ännu (ska få lite bälten tänkte jag) samt att lite smådetaljer ännu inte är målade. Så detta är fortfarande lite W I P. Modellen är målad med Alclad white aluminium. Jag har maskat lite olika paneler, tonat aluminiumet med "gun metal" och blåst på för att få lite variation. Dekalerna är applicerade rätt på alcladen, sen är allt täckt med tamiya clear med lite matt-medel i. Modellen har sedan washats med lite AK wash (brun wash för mörkgröna modeller.. so sue me!) samt oljefärg för streaks. Lite avgas/krutgaseffekter gjorda med pastell.
Dekalerna var mycket trevliga att jobba med. De är otroligt tunna och dekalfilmen försvinner som genom magi när de kommer på plats på modellen. Nackdelen är att de är väldigt tunna, och viker sig lätt.

/E
Lennart

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av Lennart »

Fin fin Musse Erik! Ett av det vackraste flygplanen som funnits /Lennart
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av Janne.S »

Den fick du ihop alldeles utmärkt!

Tunna dekaler är bäst men man kan bli tokig när de viker sig.... Hi-decals dekaler är likadana, när man väl får dom på plats så blir resultatet outstanding!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av Erik_G »

Nu är den klar, så här kommer några sista bilder:

Bild

Bild

Bild

I en perfekt värld skulle plattan få lite groundwork också, men nu har jag släppt Mussen och dragit vidare..
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av SvenYoung »

Supersnyggt jobbat, Erik. Jag imponeras alltid på folk som klarar att måla snygga metallytor.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av Anders_Isaksson »

Snygg Mustang, Erik!
Du lyckades väldigt bra med NMF:en måste jag säga.

Lite Tomcat nu eller?
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av denstore »

Nice!
Din förmåga att lyckas i flera olika modellgenrer är beundransvärd. Om det är något som utmärker en god byggare, så är det i min mening det.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av Erik_G »

Tack för de snälla orden.. Jag vet inte om Mussen hör till kategorin "lyckade" byggen, den är så pass bra jag kan begära av mig själv med tanke på det tempo jag höll när jag byggde den. Den blev dock klar, vilket alltid får ses som något positivt. :-)

Det är dock utvecklande att testa nya saker. Detta var mitt första seriösa försök med en NMF-maskin, och jag har dragit flera lärdomar, bland annat att, ta-daa, det är viktigt med ett bra förarbete och att det inte behövs mycket nyansskillnad för att bryta upp en monoton finish.

Anders, jag vill gärna fortsätta med Tomcaten.. men det kom nåt emellan.. :-) Ska verkligen piska mig själv att komma vidare med perserkatten dock, för jag vill så gärna ha den klar till Modell Göteborg.. Modell Mölndal.. Art in Miniature.. eller vad det nu heter ..
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Vad du är söööt, min kära lilla ponny.. (J26 Mustang 1/4

Inlägg av Janne.S »

Den snickrade du ihop snyggt Erik!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar