Lansencockpit

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
teeoo
Inlägg: 47
Blev medlem: 26 jan 2012, 01:20

Lansencockpit

Inlägg av teeoo »

Eftersom Lansen är aktuell nu i och med Tarangus 1:48-modell. tänkte jag visa mitt pågående projekt (men nu är det är den gamla Hellern i 1:72)
Det är Hellers "balja" som är uppdaterad med div. detaljer från scratch eftersom bygget påbörjades innan Maestro Models hade kommit med sina fotoetsade tillbehör.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lansencockpit

Inlägg av Stellan »

Hej teeoo, snyggt bygge. Av någon anledning så drömde jag om ett Lansen på något museum. I drömmens värld var det stort som en bil i cockpit och rejält med utrymme för skåp och mojänger. Så verkar det inte vara här hehe. Riktigt snyggt jobbat med alla detaljerna som framhävts med olika färger. De små illgröna kvadraterna i baksits är de armstöd? Kommer den med till 08 Open?
Stellan Schroeder Englund
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Lansencockpit

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt jobbat i 1:72!

Uffe
teeoo
Inlägg: 47
Blev medlem: 26 jan 2012, 01:20

Re: Lansencockpit

Inlägg av teeoo »

Tack för uppskattande kommentarer ! Den kommer nog inte till 08 Open - dels så är den inte färdigbyggd ännu och så bor jag i Umeå och har inte möjlighet att ta mig ner till evenemanget. De illgröna fyrkanterna i baksitsen skall föreställa armstöd - jag målade de så att det skulle bli lite synliga kontraster i "pytteskalan" 1:72 !
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lansencockpit

Inlägg av Stellan »

teeoo skrev:Tack för uppskattande kommentarer ! Den kommer nog inte till 08 Open - dels så är den inte färdigbyggd ännu och så bor jag i Umeå och har inte möjlighet att ta mig ner till evenemanget. De illgröna fyrkanterna i baksitsen skall föreställa armstöd - jag målade de så att det skulle bli lite synliga kontraster i "pytteskalan" 1:72 !
Då har jag ett litet erbjudande: åker upp till dina trakter i nästa vecka. Är den klar på lördagen så kan jag ta med den ned. Lite motivationshöjande sådär :)
Stellan Schroeder Englund
teeoo
Inlägg: 47
Blev medlem: 26 jan 2012, 01:20

Re: Lansencockpit

Inlägg av teeoo »

Hej Stellan !
Tack för ditt erbjudande men det finns tyvärr inte skuggan av en chans att få den färdig på så kort tid - men tack ändå !

//Thomas - IPMS/UMBS - Umeå
Björn Eriksson
Inlägg: 603
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:29

Re: Lansencockpit

Inlägg av Björn Eriksson »

Väldigt fint cockpit jobb du har gjort i 1:72 skala Thomas
ser med spänning fram emot fler bilder på ditt bygge.

Mvh
Björn Eriksson
IPMS Uppsala
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Skriv svar