Ännu en HB Tunna i 1/52..

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Ännu en HB Tunna i 1/52..

Inlägg av Erik_G »

Magnus: Jag använde Vallejos nya metalfärger. White Aluminium i detta fallet. Med Alclads mattlack över för att det ska se lite halvskabbigt ut :-)

Andreas: Ja, det var det roligaste märkningsalternativet jag hittade som jag kunde göra med överblivna dekaler. Sen att den inte är 100% korrekt får gå under "artistic license". Sparar AMS'en till PRs Tunna. :-)

HB's modell är ju perfekt för anti-amsbyggen. Den ser ju ut som en tunna, men den felaktiga skalan och de kassa dekalerna gör att man förmodligen vill utgå från PRs Tunna om man vill bygga något seriöst. Men den är fortfarande bra nog att ha kul med, vare sig det är roliga Whatif-målningar eller andra hyss.
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Ännu en HB Tunna i 1/52..

Inlägg av denstore »

Om du jämför Vallejos nya med Alclad, hur är de då? Besvärliga? Hur är de jämfört med andra akryl-metallkulörer?
Björn Fransson
Inlägg: 3577
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Ännu en HB Tunna i 1/52..

Inlägg av Björn Fransson »

Erik_G skrev:
HB's modell är ju perfekt för anti-amsbyggen. Den ser ju ut som en tunna, men den felaktiga skalan och de kassa dekalerna gör att man förmodligen vill utgå från PRs Tunna om man vill bygga något seriöst. Men den är fortfarande bra nog att ha kul med, vare sig det är roliga Whatif-målningar eller andra hyss.
Precis! Lättbyggd och trevlig på alla sätt, men ingen idé att göra något extra med då Pilot Replicas är så oändligt mycket bättre. Det var länge sedan jag byggde en så ams-befriad modell.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Ännu en HB Tunna i 1/52..

Inlägg av Erik_G »

denstore skrev:Om du jämför Vallejos nya med Alclad, hur är de då? Besvärliga? Hur är de jämfört med andra akryl-metallkulörer?
De luktar inte lika förjvligt och det går att rengöra sprutan med vatten. Men jag upplever att de har en benägenhet att klägga i sprutan så flödet är inte så fantastiskt jämnt som med alclads färger. Sen är det kanske något mindre metalliska. Men å andra sidan tycker jag de verkar stå emot påverkan bättre. De lossnar inte när man maskerar tex. Kan inte jämföra med några andra akrylmetallfärger då de enda akrylmetallfärgerna jag använt har varit Citadel och Vallejo som jag penselmålat.
Som jag ser det så är vallejo-färgerna good enough, så jag kommer köra vidare på dem tillsvidare.
Skriv svar