Nybörjare på airbrush.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Nybörjare på airbrush.

Inlägg av Axx »

Bild

mitt första offer för min nyinköpta airbrush!

Bild

så mycket roligare att sätta färg på gjejorna nu!

Bild

kan bara bli bättre med mera övning, men ganska nöjd för att vara första gången jag använder en airbrush..

Bild

inte klar än men kan knappt vänta till nästa modell.. Tänk vad snabbtorkat och fint jämfört med penselmålning..
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av 103driver »

Kanonfint resultat! Vad är det för airbrush du har köpt?

Lasse
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av Axx »

Evolution double action. Fungerar super.Kör med kompressor med snurrad slang som tank. Räcker gott för mig. Denna modellen, TU22 Backfire, är en stor modell så det var ett bra test.
Kul med pre-shade och wash oxå..
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av Janne.S »

Modigt gjort! Det blev ju riktigt bra dessutom!

MInns själv hur jag i överambition anskaffade mig en Tamiya F-14 i 1/32 som första sprutobjekt...sabbade den fullständigt :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av Axx »

Ja du Janne. Du har ju lyckats rejält på sistone kan vi ju se här på forumet, så det finns nog hopp för mig oxå..
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av Henrik R »

Ser ju hur bra ut som helst! Kanon!

Det första jag airbrusha var ett par framblinkers till min Volvo jag hade då! haha det var tider Blev helt ok vill jag minnas!
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av 103driver »

Ja, jag måste få tummen ur och skaffa mig en airbrush + kompressor. Jag har penselmålat under alla år, men tycker nog att det är dags att uppgradera. Resultatet blir ohyggligt mycket bättre.

Lasse
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av Axx »

Gör det Lasse. Väl värd investering. lite jobb med rengöring av sprutan, men känns onekligen bra när den ser alldeles ny ut när den ska användas igen! Tack alla för fin kritik..
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av 103driver »

Ja, nuuu fick jag tummen ur.. :) Det blev en AS186 (med 3 liters tank) och en HS30 airbrush. Båda har fått bra omdömen.

Lasse
Lennart

Re: Nybörjare på airbrush.

Inlägg av Lennart »

Riktigt bra för att vara första gången. Nu blir det bara bättre och bättre och... /Lennart
Skriv svar