USS IOWA 1/200 (Snart i mål 170625)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jesper Nilsson
Inlägg: 71
Blev medlem: 16 jun 2014, 19:43
Namn: Jesper Nilsson

USS IOWA 1/200 (Snart i mål 170625)

Inlägg av Jesper Nilsson »

Tjena! Då var andra skeppsbygget igång. Började bygget i Juli, men har inte fått tummen ur att starta en tråd förrän nu. Hade tänkt bygga Trumpeters Tirpitz i 200-skala, men den verkar dröja så det fick bli Iowa istället. Köpte också Pontos PE till för att förädla bygget lite 8-)

Här kommer en flock bilder:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Fått lite färg på sig:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Här är vi idag:
Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Jesper Nilsson den 25 jun 2017, 10:27, redigerad totalt 1 gånger.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Andre B. »

Det där är verkligen mycket modellbygge för pengarna. Imponerande!
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Ulf Lundberg »

Härligt André.
Du ser ut att ha lyckats dölja den där otäcka skarven i förskeppets skrovsida riktigt bra. Jag fick en klump i magen, när jag såg de två första bilderna.
Läckert med lejdaren längst akterut.
Snyggt målningsjobb så här långt också.
Lova nu dyrt och heligt att få klar henne och att ställa ut henne flitigt.
Uffe
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Joakim Hultman »

Jösses! Häftigt bygge!
PederT
Inlägg: 602
Blev medlem: 29 jan 2012, 17:10
Namn: Peder Thorell

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av PederT »

Jag håller inte på med båtbyggen, men måste tillstå att ett sådant här bygge
inspirerar absolut. Hur lång är hon(i modell alltså)? Av vad jag kan se har jag inte
en chans till ett så stort bygge. Ska följa detta med stort intresse.
Snyggt jobbat så långt!!

//Peder
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Henrik R »

Snyggt bygge. Får mig att minnas tillbaka när jag gjorde Missouri.
Det är synd att du inte visade bygget när du startade, jag har en himla mycket ets till Missouri/Iowa(som dom delar samma). Bl.a ett nytt trädäck. och en massa gördlar och svarvade pipor. Men du ser enå ut att ha en hel del eftermarknadskitt. Om inte annat hade det blivit billigare för du hade fått skiten gratis. :-)
Om jag ska bygga en ny båt så blir det en HMS Hood eller om USS Enterprise(Nimitz klass) kommer i 1/200 hehe
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Andre B. »

Synd att man inte valde 1/144. Vilken tilgång det skulle varit med flygplan och annat. För visst är väl 1/144 inte mycket "större" än 1/200? *ler*
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Jesper Nilsson
Inlägg: 71
Blev medlem: 16 jun 2014, 19:43
Namn: Jesper Nilsson

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Jesper Nilsson »

Tackar allihop! Hoppas på att hinna med en del nu i helgen.

Peder: Hon mäter 135 cm, inte bara att slänga in i vilket vitrinskåp som helst. Har letat i över ett år då jag har en Bismarck i samma skala samt några flyg i 1/24. Ska bygga ett eget skåp nu istället, fixat glas och allt till det.

Henrik: Jo jag köpte ett stort set med fotoets, resindetaljer och en massa svarvade mässingsdelar, trädäck osv :D aha vad schysst, men hade nog behövt köpa till en hel del prylar ändå ;)

André: Haha, ja hon hade väl närmat sig 2 meter då ;) Kärringen här hemma hade nog varit mindre glad då skulle jag tro. :D Finns ju några jagare i den skalan från Revell.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av magnusf »

Smidig liten modell det där ☺!

Hälsningar Magnus
Gabriel
Inlägg: 649
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Gabriel »

Jag är imponerad! Detta fina bygge ger mig inspiration till mitt båtbygge (i myyyycket mindre skala).

/Gabriel
Skriv svar