USS IOWA 1/200 (Snart i mål 170625)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jesper Nilsson
Inlägg: 71
Blev medlem: 16 jun 2014, 19:43
Namn: Jesper Nilsson

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Jesper Nilsson »

Hunnit börja lite med vitrinskåpet som hon ska stå i. Fuskade lite och köpte en hylla från Ikea som jag har som grund. Fattas en skiva på baksidan som ska kapas till. Sen ska det in fler spotlights, hål ska spacklas igen, och till sist så ska det dit en ram runtom och i med glasrutor.

Bild
PatrickR
Inlägg: 6
Blev medlem: 03 sep 2014, 21:20
Namn: Patrick Roos

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av PatrickR »

Grym start, ser mycket bra ut!
Jäkligt najs skåp, har liknande planer...mycket intresserad av hur det blir när färdigt.
Snygg Bismack också!! :lol:

MVH
Patrick
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av easy_company »

Otroligt stort och ståtligt bygge du har på gång Jesper, det ser riktigt bra ut och fint jobb du har gjort med etsen.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Jesper Nilsson
Inlägg: 71
Blev medlem: 16 jun 2014, 19:43
Namn: Jesper Nilsson

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Jesper Nilsson »

Uppdatering!! Det går inte alls snabbt, men det går åtminstone framåt! :D

Över 50 st såna här ska bockas, tvi..
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Har haft väldigt lite tid till att bygga senaste tiden, men ska bli ändring på det nu framöver.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Ulf Lundberg »

Gillar vädringen, speciellt under vattenlinjen.
Se upp med propellrarna. Kan vara läge att tona ned dem med grön wash. Då blir de brunare och ser mer oxiderade ut.

Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Henrik R »

Urgh...jag minns de där små bössorna mycket väl..får fortfarande huvudvärk när jag ser dem :-)
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av magnusf »

Häftigt! Kul att följa och imponerande sittfläsk och skicklighet (behövs båda i ungefär 50/50 proportioner...) med småbössorna!

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Joakim Hultman »

Jösses! Dessa giganter till fartygsmodeller alltså...

Redigt med detaljer, och de skiftande färgnyanserna på fartyget har du lyckats bra med.
Jesper Nilsson
Inlägg: 71
Blev medlem: 16 jun 2014, 19:43
Namn: Jesper Nilsson

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Jesper Nilsson »

Ulf Lundberg skrev:Gillar vädringen, speciellt under vattenlinjen.
Se upp med propellrarna. Kan vara läge att tona ned dem med grön wash. Då blir de brunare och ser mer oxiderade ut.

Uffe
Vädringen är det en del kvar på. På skrovet saknas det rostränder, har tänkt tona ner det lite på vissa ställen, lite grönt strax under vatten linjen osv. Tona propellrarna lite grönt var ingen dum idé. :)
Henrik R skrev:Urgh...jag minns de där små bössorna mycket väl..får fortfarande huvudvärk när jag ser dem :-)
Haha, det tar sin lilla tid. Men flyter ju på ganska bra när man får in snitsen på det. Hade dock hellre köpt dom färdigbyggda om möjligheten fanns :D
magnusf skrev:Häftigt! Kul att följa och imponerande sittfläsk och skicklighet (behövs båda i ungefär 50/50 proportioner...) med småbössorna!

Hälsningar

Magnus
Ja det krävs ju lite tålamod med det, haha.
Joakim Hultman skrev:Jösses! Dessa giganter till fartygsmodeller alltså...

Redigt med detaljer, och de skiftande färgnyanserna på fartyget har du lyckats bra med.
Har plats med en till i samma skala när denna är klar, ska jag bygga en fjärde så får nog tvn eller soffan slängas ut :D
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: USS IOWA 1/200

Inlägg av Björn G »

Ojojoj! När man måste bygga eget skåp för att få plats med modellerna! :)

Ser fram emot fortsättningen! De där 1/200 skeppen blir mäkta imponerande!
Skriv svar