F-104 Starfighter 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tjo Tjo modellbyggare!

Jag har varit lite frånvarande under sommaren, Men kanske inte direkt frånvarande från modellbygge tydligen.
Alltså jag lessnade ut på mitt Hustlerbygge som jag startade i somras.
Jag kände att jag tappade lite inspiration genom att sitta och nita om 1 kvadratmeter plast. Så den ligger på hyllan just nu.
Istället bankade jag ihop en F-104 från Italeri i den härliga skalan 1/32. Bygget gick smidigt, men det finns en del att förbättra om man vill bygga denna. Jag rekommenderar en eftermarknads cockpit, utblås och eftermarknads hjul.
Jaha och förebilden blev en Amerikansk F-104 från Taiwan crisen 1958. I ren NMF med vita vingar. Färgerna är Gunze och en del Alcladnyanser.

Jag kommer ta med den till Art in Minature i Göteborg för den som vill se den.


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Lennart 12 »

Vacker modell av ett vackert flygplan, målningen är suveränt fin Henrik //Lennart
Gabriel
Inlägg: 653
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Gabriel »

Du har fått till en väldigt snygg modell! Det här med att få till metallrena kärror är ju inte helt lätt men du har verkligen lyckats bra med den här.

Gabriel
sten-arne
Inlägg: 17
Blev medlem: 14 aug 2015, 13:43
Namn: sten arne b brunsby

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av sten-arne »

Dette var utrolig bra . Du har fått til metalleffekten her helt nydelig :D
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Göran NS »

Suveränt snygg Starfighter!

Ett mycket realistiskt NMF jobb.

F-104:an är en av mina absoluta favoriter. Alltid härligt att se en fint byggd och målad modell av den, tackar!
Göran Nilsson Söderholm
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Nicklas Karlén »

Den är ju skitsnygg. Hel läcker kärra och ett väl utfört hantverk att få till den så bra.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Det är väl bara du som kan banka ihop en 1/32 sådär på några veckor! :) Och så snyggt dessutom. Härligt bygge och att du tappade sugen på Hustlern är fullt begripligt. Såg ett bygge på Britmodeller just nu, man blir inte avundsjuk direkt. Verkar vara en hel del att göra där...

http://www.britmodeller.com/forums/inde ... ram/page-1
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Daniel_A »

Tuff och snygg som fasiken!

/Daniel
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: F-104 Starfighter 1/32

Inlägg av Henrik R »

Man får tacka för kommentarerna! Kul! Ja det blir ju premiär för mig på Art In Minature detta år så jag lite ångest för den. Sånt brukar ju gå över när man väl är där.

Ja du Björn, När man tittar i den tråden så inser jag nu att jag gjorde rätt att lägga den på hyllan ett tag..Sjukt med panellinjer är det på den rackaren.
Skriv svar