SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
sten-arne
Inlägg: 17
Blev medlem: 14 aug 2015, 13:43
Namn: sten arne b brunsby

SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av sten-arne »

Bygget denne sist vinter ,men har ikke postet den her

Hasegawa SAAB S35 E Photo Draken. Bygget totalt rett ut av eska ikke ett fnugg med ekstramateale

Har gått for en ganske sliten look her, men den ble også litt mørkere en jeg håpet på . Totaltsett godt fornøgd med resultatet.

må bygge flere Draken, morsomt sett og råtøft fly :)

Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1915
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av Lennart 12 »

Jättesnygg foto Drake , //Lennart
Paramedic
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 dec 2012, 22:22
Namn: Tobias
Ort: Stockholm

Re: SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av Paramedic »

Riktigt fin. :) F21 med, kul!

Gillar S35E.. Nosen..
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av MartinN »

Mycket snygg! Men en liten detalj som jag tycker stör är att den omålade kanten på yttervingen blir bredare ju längre in vi kommer. Så såg det inte ut i verkligheten och det syns lite för mycket för att jag inte skall störas av det. Du är inte ensam att ha missat det och bygger du fler så uppskattar åtminstone jag om du tänker på det. Här kommer en bild som visar vad jag menar. Men för övrigt – mycket fint!

/M

Bild
sten-arne
Inlägg: 17
Blev medlem: 14 aug 2015, 13:43
Namn: sten arne b brunsby

Re: SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av sten-arne »

Hei :)

Takk for tilbakemelding, det noteres og skal huske på det neste gang jeg lager en Draken. Jeg setter stor pris på kreativ kritikk, dette hjelper meg å gjøre en bedre modell og bli en bedre modellbygger :)
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av Björn Fransson »

Håller med om allt beröm, den ser riktigt fin ut! Härliga nyanser i målningen! Dock tror jag att du har råkat välja fel fentopp och - tror jag - även fel vingspetsar. De som du använt hör till den danska versionen. Men det borde ju gå att åtgärda hyfsat enkelt. Det gäller även kanonöppningarna som bara fanns på den danska, den svenska spanaren var obeväpnad. Men det här är bara detaljer som en Drakennörd som jag tänker på. ;) Alla andra ser en helhet som ser väldigt bra ut. Kul att se dina fina svenska byggen!
Paramedic
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 dec 2012, 22:22
Namn: Tobias
Ort: Stockholm

Re: SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av Paramedic »

Snygg Drake - hade ingen påpekat småmissarna hade jag inte sett dem. :) Målningen är jättesnygg!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: SAAB S 35E Fotodraken Hasegawa 1/48 *ferdig*

Inlägg av Henrik R »

Det är aldrig fel att se en välbyggd drake! Snyggt jobb!
Skriv svar