Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex - Meteoren klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av magnusf »

Som vanligt är jag full av beundran över de som pallar att ta en massa stryk och sedan resa sig upp igen och gå vidare! Vete fasen om inte den gått i skroten hos mig efter den spegelvända maskningen...

Ser fram emot slutresultatet! Man skulle kunna ägna ett helt liv åt att bygga Wessexar, finns i otroligt många fräcka märkningar och varianter!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av Björn Fransson »

Tack för ert stöd! Ja, roligare kan man ha. Men efter en liten Johnson-incident (fast mitt fel den här gången, håll tassarna borta innan allt har torkat!) är jag på upploppet. Så om inget går åt skogen på slutet ska den nog landa i Mölndal på lördag.

Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av Henrik R »

Riktigt snyggt Björn. Gillar verkligen ditt sätt att få liv i färgen på camot. Men vad är egentligen den vita sträckningen på bommen till för?
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, säg det... De kan även vara svarta. Fotsteg för mekaniker? Fast varför ska de gå där?
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av magnusf »

Björn Fransson skrev:Ja, säg det... De kan även vara svarta. Fotsteg för mekaniker? Fast varför ska de gå där?
Det är inte så att man klampar runt där uppe när man fäller rotorn?

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av Björn Fransson »

Bra idé! Låter rätt så troligt. Maskinen blev förresten precis färdig. Återkommer med foton inom kort.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av magnusf »

"Maskinen blev förresten precis färdig". Just rub it in :-) !

Hälsningar

Magnus
Ett under av modellbyggarineffektivitet...
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex

Inlägg av Björn Fransson »

magnusf skrev:"Maskinen blev förresten precis färdig". Just rub it in :-) !

Hälsningar

Magnus
Ett under av modellbyggarineffektivitet...
Hehe! :) Du får bita ihop. För här kommer den:

Bild

Bild

På upploppet lyckades jag flippa iväg vinschen, så det blev till att bygga en ny.

Bild

Bild

Bild

Och om antenntrådarna på sidorna klarar sig ända till AIM är bara det värt ett Nobelpris...

Bild

Bild

Bild

Bild

Och hur sammanfattar man den här? Tja, ett rätt okej bygge. Nosen passar uselt, i övrigt är går det mesta rätt smärtfritt förutom ett par redan omnämnda hål-i-huvudet-missar i konstruktionen. Problemet kommer när man börjar kolla referenser och upptäcker att formerna visserligen är bra, men detaljerna... Antenner och andra småsaker, det är inte många siffror som är rätt här. Så stäm för guds skull inte av den här mot originalet. :) Men vad sjutton, det är ju en Wessex. En häftig maskin är det. Men även om Magnus har rätt i att det finns massor av häftiga alternativ, känns det just nu som om det räcker bra med den här. Åtminstone för ett bra tag framöver.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex - Wessexen klar

Inlägg av magnusf »

Helt grym! Jag gillar hela looken på den, den ser både intressant sliten ut och väl detaljerad (dekalerna räknas som doping men va f-n, snyggt är det i alla fall!). Otroligt udda flygetyg med sin långa nos och underbettet.

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Dubbla brittiska sommarbyggen i 1/48: Meteor och Wessex - Wessexen klar

Inlägg av Henrik R »

Mycket snyggt Björn. Ser hur bra ut som helst.
Ja transporter är inte lätta har jag märkt. Jag har ägnat veckan till att klura ut hur jag ska surra fast modellerna :-)
Hoppas trådarna håller!
Skriv svar