Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Nya bilder s. 3!)

Inlägg av Joakim Hultman »

Och så några till:
Swordfish (4).JPG
Swordfish (4).JPG (569 KiB) Visad 1056 gånger
Swordfish (5).JPG
Swordfish (5).JPG (560.48 KiB) Visad 1056 gånger
Swordfish (6).JPG
Swordfish (6).JPG (558.58 KiB) Visad 1056 gånger
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Inlägg av Göran »

Trägen vinner. Guldmedalj för det. Slutresultatet tycker jag också du borde vara nöjd med.

Hare bra
Göran
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Inlägg av Björn Fransson »

Never underestimate the power of en gammal Matchbox! Fascinerande att se vilka bra resultat det går att få med dessa gamla modeller.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Inlägg av magnusf »

Alltid kul med modeller som återuppstår från shelf-of-doom, den här blev jättefin tycker jag! Och av någon anledning så är alltid dubbeldäckarna från Matchbox lite bättre än andra modeller de gjorde. Visst, de är enkla modeller, men slutresultatet står sig ofta rätt bra ändå!

Hälsningar

Magnus
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Inlägg av Lurifax »

Starkt jobbat att lyckas väcka ett tio år gammalt bygge. Och resultatet blev dessutom väldigt bra.
Flygarhjälmen av!
holst

CU@C4
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Inlägg av Rickard Malmborg »

Jag instämmer med tidigare kommentarer!
Sjukt imponerande att du tog dig i mål ändå, efter så lång tid och det blev riktigt bra oxå! Det är något speciellt de gamla Matchboxmodellerna ändå, jag borde kanske ta efter dig och färdigställa något av mina Matchboxprojekt som ligger i träda.
MVH
Rickard
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Inlägg av Joakim Hultman »

Hjärtligt tack, mina herrar! Era ord värmer. :)
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Revell ( ex-Matchbox ) Fairey Swordfish (Färdig! s. 3+4!)

Inlägg av Björn Fransson »

magnusf skrev: 11 jul 2023, 08:30 Och av någon anledning så är alltid dubbeldäckarna från Matchbox lite bättre än andra modeller de gjorde. Visst, de är enkla modeller, men slutresultatet står sig ofta rätt bra ändå!

Hälsningar

Magnus
Jag håller med, jag tror att förklaringen helt enkelt är att antalet paneldiken på dubbeldäckarna är minimerat samtidigt som de var duktiga på att imitera dukklädsel. Jag har byggt ett par Matchbox i modern tid och deras Gladiator och Norseman (som visserligen inte är en dubbeldäckare, men som har en hel del gemensamma drag med dem), har båda stått sig förhållandevis bra trots sin ålder.
Skriv svar