Diorama - The Last Moment

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Joakim Hultman »

Bilderna gör inte ditt diorama rättvisa - mycket snyggare i verkligheten!

Tycker för övrigt att det är tankeväckande, och definitivt på rätt sida om vad som är smakfullt.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Lerxzt »

:) Tack och bock Joakim :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av magnusf »

Jag kan inte bidra mer än att hålla med i tidigare kommentarer: den är mycket bra och dessutom originell, och plexistaven är alldeles för tjock :) ! Ska bli kul att se den i verkligheten!

Hälsningar

Magnus
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Lerxzt »

Tack så mycket Magnus.. Är på jakt efter en ny stav nu... :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Ingvar
Inlägg: 72
Blev medlem: 19 okt 2012, 10:50
Namn: Ingvar

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Ingvar »

Läckert genomförd idé. Snyggt snickrat. Det enda som stör är staven. Varför inte prova med att sätta en hel plexiglas- (eller motsv.) skiva på baksidan. Du kan sedan fräsa ur en fördjupning med rätt vinkel och fästa granaten i skivan istället.

/ Ingvar
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan Ingvar.. Tackar så mycket :) Jo, jag har insett att staven irriterar något.. Tack för tipset men är inte helt övertygad gällande en plexisida (blir det inte en störande kant på plexit då?). Kanske om hela diot fanns i ett rör??

Hur som helst.. Har hittat ett par styva stålpinnar som kanske kan fungera. Ej transparenta, men det kanske stör mindre??

Böjd eller rak vinkel, det är frågan?
Bild

Diot på byggbordet igen.. Blir det bättre??
Bild

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Ingvar
Inlägg: 72
Blev medlem: 19 okt 2012, 10:50
Namn: Ingvar

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Ingvar »

Mitt första inryck av staven var att det är ett konstigt ställe att ha en gatlampa på. När jag sedan såg en närbild på granaten så fick jag en aha-upplevelse. Tyvärr fastnar alltid det första intrycket, som jänkarna säger, "you never get a second chance to make first impression".

Jag gillar dock stämningen i diot helskarpt. Jag tror att eftersom kanten på en skiva blir helt frikopplad från granaten så kan det kanske fungera.

Ingvar
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Lerxzt »

:) Hoppas intrycket kan bli bättre gällande framtida betraktare (även fast jag förlorat ditt första intryck Ingvar). Känns lite småsurt att den nedrans stav-konstruktionen (aka gatulampan) skall dra ned intrycket, när resten verkar uppskattas..

Har tittat, vridit och vänt på ståltråden och jag tror jag kör med den lätt böjda varianten. Inväntar dock lite respons innan jag kör! Blir det bra så tror Ni??

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Pyret
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:16
Ort: Alingsås

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Pyret »

Ser stiligt ut och verkar "bjuda" mindre på blänk och uppmärksamhet! :)
Tråkigt att ha rollen som upplyftare men inte få synas! ;)
Hur skulle det bli med en rak ståltråd?
Synd att man inte kan få saker att levitera nuförtiden. Det är ju ändå 2015, borde ju gå! :)
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Diorama - The Last Moment

Inlägg av Lerxzt »

Tack Pyret :)

Har fixat dit en mörk tråd nu istället. Tyvärr (vid test med annan granat) så höll inte granaten fast så bra direkt limmad på mässing (minimal kontaktyta) så jag behöll lite av den gamla staven så det sitter bra. Förhoppningsvis så är första intrycket lite bättre nu! :)

Bild

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar