M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av SvenYoung »

Denna kommer att bli superläcker, Mattias. Snyggt jobbat så här långt.

Följer med spänning!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Henrik R »

Snygg sak! Riktigt trevligt frihandskammo du gjort!
Mattias Linde
Inlägg: 115
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:17
Ort: Uppsala

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Mattias Linde »

Tack Sven och Henrik.
Mattias Linde
Inlägg: 115
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:17
Ort: Uppsala

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Mattias Linde »

Hej, dags för ytterligare en liten uppdatering.

Jag har skaffat dekaler från Echelon till modellen, det var bara det att registreringsmärkena ska ha sandbakgrund vilket saknades i dekalarket. Dekalerna var nämligen avsedda för sandfärgade fordon under OIF. Vad göra? Jo måla dessa fält med färgsprutan. Maskera fram lämpliga områden och sedan måla med Vallejo Air sandfärg, vilken jag råkade ha hemma.

Jag har även lackat hela modellen med Citadel Purity Seal som grund för dekalerna.

Bild
Bild

Fortsättning följer.
Senast redigerad av Mattias Linde den 12 nov 2019, 21:02, redigerad totalt 1 gånger.
zapper
Inlägg: 299
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:50

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av zapper »

Super-nice!

Kul att denna bandar vidare, och nu är det inte så långt kvar till mål. Viftar hysteriskt med M9-flaggan under hela slutspurten. Vill se denna klar. Lerig och klar!

/E
Erik von Rosen
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Stellan »

Nu när den är satinlackad så ser man vilket fint sprutarbete du gjort, hejja för det! När det nu bara är 10 % kvar att modellera så återstår 90 % av arbetet. Andas....
Stellan Schroeder Englund
Rickard B
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:13
Namn: Rickard
Ort: Blekinge

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Rickard B »

Vill också se den klar! =) Tycker den ser jättefin ut. Fint målad, bra grund att jobba med för den kommande vädringen.

Licka till med fortsättningen!
MVH
Rickard Burmérius
IPMS Sydost
Mattias Linde
Inlägg: 115
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:17
Ort: Uppsala

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Mattias Linde »

Tack alla för de positiva kommentarerna. Jag är själv riktigt nöjd med målningsarbetet. Och snart börjar det roliga arbetet, vädringen.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Plasticbattle »

Have to agree with the previous posters .... great job on the camo Mattias. It looks great .... perfect base for the weathering. No pressure ;-)
:geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Mattias Linde
Inlägg: 115
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:17
Ort: Uppsala

Re: M9 ACE - Armored Combat Earthmover

Inlägg av Mattias Linde »

Thanks for cheering me on, Frank.

Dekaldags. Jag har använt mig av 2 olika set från Echelon, dels ett för 20:th Engineers under OIF i Irak. Dels ett set med battalion numbers i sandfärg för fordon i standard Nato-färg. Anledningen till att jag valde 20:th Eng. var att de skriver att de hade M9 ACE i kompaniet, däremot tror jag inte att jag hittade några bildbevis för detta, och synnerligen inte för Nato-färgade M9 i Irak. Men det betyder inte att man inte kan ta sig lite friheter med målning och märkning. Jag valde en kombination av reg-nummer och battalion nummer som verkade troliga.

Bild
Dekaler på plats under ett nytt lager av Citadel Purity Seal. Ursäkta den dåliga bilden, kameran inställd på för litet skärpedjup.

Bild
Bild
Detaljbilder på registreringsmärkningen.

Bild
Battalion nummer på högersidan.

Bild
När man tittar närmare på dekalerna på båda sidorna ser man att något gått fel, dekalerna har skrynklat ihop sig under lacken. Blir nog till att ta bort och göra om arbetet. Som tur är har jag två omgångar dekaler kvar i settet.

Tack för titten.
Senast redigerad av Mattias Linde den 12 nov 2019, 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar