Mera skräcködlor"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Mera skräcködlor"

Inlägg av Lennart »

Det är ju på gång att byggas olika typer av dinosar på forumet.Mitt exemplar är Super Models BV-138.Men med lite pc och jag vill ,jag kan ,jag törs .Så skll det nog bli modell även av den.Har ristat om alla paneler. Det var närmare millimetern i höjd,och tjocklek. över hela.Undrar om namnet Super model är ironi??Lennart
Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Mera skräcködlor"

Inlägg av Janne.S »

Du får nog kläm på den vattenödlan :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Mera skräcködlor"

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag vet inte...känns som om den saknar klor och huggtänder för att det ska bli lite klös i den.
;)
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Mera skräcködlor"

Inlägg av Sten Ekedahl »

Inte en skräcködla, utan en flygande träsko. Så kallades den nämligen p.g.a. sitt utseende. ;)
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Lennart

Re: Mera skräcködlor"

Inlägg av Lennart »

Jo,det där med flygande träskon är slående.Men epitetet skräcködla var närmast ett uttryck för kvaliten på modellen.Lär knappast passa in bland fyrfota dito.
Personligen så gillar jag flygplanet,och det finns ju flera intressanta målningsaltenativ. Min modell kommer att bli en som var stationerad i Trondheim 41/42,och ingå i ett dio när det hela blir färdigt, tillsammans med en Seehound. Har redan blivit sugen på att bygga Bv 222 också.Tack för titten/Lennart
Skriv svar