DAK Topolino - Diorama/Vignette

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan...

Satt och pysslade med bygget av Broncos Topolino när suget för basplatta infinner sig (precis som vanligt för mig skall tilläggas :) )
Lägger upp några bilder på hur läget ser ut just nu, och kommentarer är mycket välkomna!

Har en hel del kvar att fixa (fotspår, måla stenar, vädring mm). Ett par figurer skall ingå också, en från Dragons gamla DAK 6063 (den som sitter och dricker) samt en Dak-figur med kameror (Warriors 35215) Tanken är att en liten rekognoseringbil hittar en möjlighet att släcka törsten och fylla på förråden, samt att en lika törstig hyena nyfiket undersöker sällskapet. Fotokillen tar då tillfället i akt att fota händelsen... Skall återgå till den lilla Fiaten igen inom kort... :)

Håll till godo :)

Mvh Micke

Bild

Bild

Bild

Bild
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av MiniStuff »

Snyggt! Antar att den gamla Dragonfiluren får nytt huvud? :)

Sprickorna i marken, hur fick du till det? nyfiken.

/Mrks
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av easy_company »

Tjusigt Mikael, vart fick du tag i palmen?
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

Tackar så mycket :D Angående sprickorna så testade jag olika spackel, olika värme mm.. Inget blev riktigt bra.. Hittade tillslut ett kladd som sprack riktigt fint (se bild nedan).. Huvuden till gubbarna blir Hornet ersättningsskallar :D

Palmen var Verlinden, men den behövde mycket spackel då det var ca en miljon luftbubblor i resingjutningen.. Ej uppskattat :( .. Men med lite arbete till så kommer det funka :)

Bild

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av MiniStuff »

easy_company skrev:Tjusigt Mikael, vart fick du tag i palmen?
/Henrik Persson
Henrik: Jag har tagit hem en komplett palm-sats från JoeFix som jag skall utvärdera, men vid första anblick så ser den väldigt fin ut. Kommer att finnas i shopen framöver om den håller måttet.


/Mrks

ps. sorry för kapningen av tråden en aning
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

:D Inga som helst problem.. Återkom gärna om palmen är bra (kan isf tänka mig beställa ett par för framtida projekt)..

Idag har inget skett förutom att gubbarnas huvuden primats för målning.. :)

Återkommer!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Plasticbattle »

Looking good so far. I have that Verlinden palm as well, and your example is not a one off.Never seen so many bubble holes in one resin bit before. Did you get the crackle paste in Kreatima?
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

Thanks Frank :)

Yes, the Verlinden palm was really awful :/

Regarding the paste.. I found it in a artist/hobbyshop in Norrköping some time ago (called Gredelins). See http://gredelin.se/ Im not sure if other stores have this paste also? But its really recommended, works great :)

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Öken-Erik »

OK, ser ju intressant ut. Jag är mycket nyfikebn på pastan, har applicerade du den? Pensel? Hur tjockt? Finns där struktur i den? Finns det möjlighet att få se någon närbild på marken? :-)

Öken-Erik

CU@C4
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan Erik.. OK och intressant i samma mening från dig, en erfaren ökenräv, tar jag som en komplimang :D Tackar! Angående pastan så använde jag spatel och jämnade ut ytan till ca 1mm tjockt lager. Vill man ha bredare och djupare sprickor ökar man bara tjockleken på lagret. Strukturen är ganska finkorning, ser lite ut som en hårdare skorpa på ytan efter målning (hoppas du förstår vad jag menar).

Försökte ta kort med mobilen, men det blev sådär! Se nedan! :)

Mvh Micke

Bild
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar