DAK Topolino - Diorama/Vignette

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
zapper
Inlägg: 299
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:50

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av zapper »

Öken-Erik skrev:Ka-tsu.
Prosit!

/E
Erik von Rosen
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

:lol: Försökte hitta en Atch-Chu men fann ingen :roll: Tack för ideerna!!
Öken-Erik skrev: Men så är det för oss "glad-byggare" dvs vi som bygger för att det är kul och tycker det är kul om det blir rätt! :-)
Håller med helt och fullt Erik :)

Har en del japanskt med, och har lust att göra något litet.. Samtidigt har jag en gammal surdeg som behöver färdigställas. Så just nu funderar jag på att antingen bygga Finemolds lilla "Te-Ke" alternativt fortsätta med surdegen "Shi-Ki" (Är det bara jag som blir förvirrad av Japanesernas alla Tji-Hi, Tjo-San osv...?? :D )

Den lilla "Te-Ke" kan skapa en fin liten vignette tror jag, men samtidigt vill jag göra klart surdegen.. Beslut tas inom kort..

Har börjat spackla på dadelpalmen för övrigt...

// Micke

Finemolds lilla söta samt en härsken surdeg längst ned
Bild
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av SvenYoung »

Snygg vignette, Micke!

Gillar upplägget, och den spruckna marken är riktigt bra gjort.

Förresten, den där e-bay länken som Erik skickade innehåller en del träd som görs av en kille i Thailand. Har dett ett par av hans palmer i real life på C4-Open (ett tåg-dio av Andreas Grewin) och de är superfina!

Kommer nog att köpa hem ett gäng sådana en dag.

Bra jobbat, skall bli kul att se mera!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av magnusf »

Jag gillar också den här trots de dendrologiska tokigheterna :-) ! Vem kan inte gilla en Fiat Topolino :) !

Marken är toppen, jag gillade också sprick-looken mycket och lägger den på minnet för framtida dioramaplanering. Blir nog som vanligt inte mer än just planering men who cares?

Hälsningar

Magnus
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan!

Tackar så hemskt mycket Sven & Magnus :) Uppskattas verkligen!! Kul att många gillar den spruckna marken.. Antar att jag, som en blind tupp, lyckades lite grann :lol: Nu skall dadeln och Topolinon få lite uppmärksamhet en stund..

@Sven - Återkom gärna om du tänker inhandla palmer från denna kille nån gång. Tänkte att man kan fixa en gemensam beställning och dela på fraktkostnader osv. :) Erik kanske också är på?

Spacklar/filar just nu.. Återkommer med bilder när lite mer hänt!!

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Öken-Erik »

Angående palmer o Thailand är jag absolut PÅ! :-)

Öken-Erik

CU@C4
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av SvenYoung »

Bra idé!

Jag hör av mig till er när det blir köp från Thailand. Skall nog ha en eller två palmer snart till min nästa Kongo-platta. :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Öken-Erik »

Låter utmärkt. Insåg inte att det var dessa som Andreas hade använt, dom ser ju helt lysande ut på hans dio så jag är absolut intresserad!

Öken-Erik

CU@C4
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av Lerxzt »

Låter super Sven... Känner att det blir en fet beställning tillslut :D Återkom Sven när det är dags!!

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: DAK Topolino - Diorama/Vignette

Inlägg av SvenYoung »

Haha, fast vi får nog ta det liiiite försiktigt och inte fläska på för mycket, farbror Tull är snabb att plocka annars. Tull/moms kan jag leva med, men dessa "Postens avgifter" som oförklarligt läggs på är en helt annan sak. Som att betala porto två gånger. :-(

Erik, det stämmer, jag visste inte vem det var i Thailand som gjorde dem och hade tänkt fråga Andreas, men så dök de upp i din ebay länk i den här tråden :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar