Påsk...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Påsk...

Inlägg av magnusf »

...är det snart. Dags för lite traditionell påskäggsmålning!

Bild
Två vanliga ägg, hårdkokta...

Bild
...grundmålning i RLM76 och Dark Earth...

Bild
...mottling med RLM02 och 74 på det tyska ägget, Dark Green på det engelska...

Bild
...den engelska kokarden är klar...

Bild
...och det tyska korset... Ett östfrontsband i RLM24 och ett band i Sky avslutar detta äggstra intressanta projekt!

Glad Påsk!

Magnus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Påsk...

Inlägg av Stellan »

Hahaha, det där gillas. OCh kycklingarna som kommer ut, hur är de klädda? En med Gallandmustach och cigarr...?
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Påsk...

Inlägg av Henrik R »

Ha ha ha! det tyska ägget ser farligt ut ju! Smäller säkert om man slår skeden i skalet :-) Tysk humor!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Påsk...

Inlägg av Joakim Hultman »

Om man tittar i squadrons bok "Eggs on the Eastern Front, 1941 - 1945" så framgår det att de tyska äggens kamouflagefläckar oftast var större än de du gjort. Fast undantag fanns, förståss.
Lennart

Re: Påsk...

Inlägg av Lennart »

Finnch det ingen etch till die egge ?? Gillar hur du fått fram skalets struktur på det Brittiska ägget i alla fall,möjligen att du skulle ljusa upp det lite ..kanske :lol:
Lennart
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Påsk...

Inlägg av magnusf »

Stellan! Lysande idé fast det låter på gränsen till djurplågeri...

Henrik! Tack!

Joakim! Jag hade lånat ut min "Eggs..." till en kompis mot löfte att han skulle lämna tillbaks den i god tid innan påsken. Jag använde ett ryskt häfte men det behandlar bara sprättägg så du har säkert rätt men jag var mer ute efter själva tidsandan än en exakt modell av förebilden. Det från RAF kan jag dock gå i god för, jag lyckades få tag på ägg från Engelsk Leghorn...

Lennart Ets är på väg men hann tyvärr inte fram i posten. Tyckte själv det kändes lite torftigt att bygga utan att vika lite Eduard-plåt...

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Påsk...

Inlägg av Joakim Hultman »

:D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Påsk...

Inlägg av Henrik R »

Haha ingen ets? är dom målade rakt ur äggkartongen? POOB. :lol:
Eller som Eduard skulle säga...Easter weekend edition. :geek:
magnusf

Re: Påsk...

Inlägg av magnusf »

:D
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Påsk...

Inlägg av Andreas Grewin »

Haha kommer du våga äta dem där sen? Känns inte riktigt som en matvänlig färg? :D
Skriv svar