L-170 - Scratchbygge 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av 103driver »

Det går segt frammåt med små mussteg... Jag har klätt hela modellen med "nitad" plasticard. Stommen till tornet är färdigt och väntar på att kläs även det med nit-pc. Jag är inte riktigt nöjd... Ser kanske bättre ut med filler och lite färg på sedan. Hjulhusen är ett rent H.. att få till rätt... Inredningen... oj.. det skulle jag ju också ha. Hmmm.. kämpa på, som någon sa... :)

Eländet så här långt...

Lasse

Bild Bild
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av Plasticbattle »

Hej Lasse. Its really starting to look the part now. Its a real beast this vehicle. Have two photos, but unfortunately they are similar in angles to those Stellan posted. Looking forward to more in-progress photos!!

Bild

Bild

:geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Dennis
Inlägg: 110
Blev medlem: 27 jan 2012, 21:26

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av Dennis »

Den där blir ju fulhäftig, mycket cool :-)

Snyggt bygge.

//Dennis
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av Stellan »

Inredningsbilder skickas just nu! Kolla mejlen.
Stellan Schroeder Englund
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av SvenYoung »

Du håller en fantastisk takt i vanlig ordning, Lasse, och snyggt blir det!

Kul att du funderar på att göra inredningen också :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av 103driver »

Tack för all uppmuntran och tack Stellan för mycket fina inredningsbilder!! Inredningen får jag nästan göra som en hel insats. Jag bygger den separat på golvet som jag sedan sätter på plats underifrån eftersom modellen ännu så länge är helt öppen undertill.

Någon som vet om den bruna färgen är original eller en patina? Kofångaren som är upphängd i frontpansaret, någon som vet vilken funktion det hade mer än att vara en kofångare? Det ser ut som att man kan fälla upp den....

Lasse
Kjell.S
Inlägg: 122
Blev medlem: 26 jan 2012, 10:05
Ort: SPHF
Kontakt:

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av Kjell.S »

"Kofångaren" var till för att flytta undan hinder på vägen.
Dagens färg kan jag tänka mig har med åldern att göra, tror den var grå från början.
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av 103driver »

Ah, ok, då förstår jag upphängningen. Tack Kjell. Jag hade också en känsla av att färgen var betydligt ljusare på de äldre bilderna, motsvarande grå, så jag kommer sannolikt att måla den i den färgen.

Lasse
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av 103driver »

Lampskydden.... Limma ihop ett rör i lämplig storlek med hjälp av en cirkelmall. Karva ut ett snett hål som motsvarar en sned öppning i en bit plasticard. Skära längs kanten för att få ett snyggt jämnt snitt. Limma på skyddet på bilen.... :) Så var det tre skydd till. Motorns kylare har fått galler och spjällen ditsatta lite tillfälligt.

Lasse

Bild Bild Bild Bild
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: L-170 - Scratchbygge 2

Inlägg av 103driver »

Då stänger vi butiken för idag... Jag har jobbat lite på den beryktade "kofångaren" eller hinderbortfösaren, som den kanske egentligen borde heta (den har väl ett korrekt namn i instruktionsboken).... Den ska putsas lite på. Gångjärnen ska dit och några smådetaljer.

Eländet så här långt...

Lasse

Bild
Skriv svar