J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72

Inlägg av Henrik R »

Så stiligt, Man ska inte underskatta Airfix ;-) aldrig någonsin.

Det blev så fint Björn att man lätt skulle kunna ta de där luckorna för ett schackbräde!! :-)
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72

Inlägg av Björn Fransson »

Många andra projekt kom emellan, men nu har jag slutligen tagit mig i kragen och fixat till det sista på den här, lite otursförföljda, kärran.

Bild

Hm. Värst vad bilderna blev stora. De har gjort om Photobucket, verkar som om storleken ändrats.

Bild

Otur med tanke på de problem jag haft med kass primer och Eurodecals usla Ö68-rutor. Trodde ju att jag hittat en lösning genom att köra Airfixrutorna under och sedan lägga Eurodecals över. Funkade bra tills de först silvrade, sedan började ramla loss, efter lacken. Så det blev till att peta bort dem och sätta dit nya, där all genomskinlig film runt dem skars bort. Nu verkar de sitta fast i alla fall.

Bild

Bild

Till råga på allt lyckades jag slarva bort FOD-luckorna när allt var klart. Bara att börja om och göra nya.

Bild

Så med tanke på allt detta är jag nöjd. Maestros etsark är riktigt bra, rekommenderas verkligen! Att peta in en resincockpit i det här lilla utrymmet märks nästan inte, så etset är fullt tillräckligt i mina ögon. Dessutom följer det med delar för detaljering av huvens insida och, inte minst, backspeglarna.

Bild

Bild

Tja, så mycket mer är det väl inte att säga. Några kablar på ställen, sedan var allt klart!

Bild

Åsså några fler bilder...

Bild

Stort tack - som alltid när det gäller 35:or - till Drakmäster kyrkis för tips om bra förbild och inspiration!
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Hatten av för en fantastiskt fin drake! Snyggt jobbat!

MVH/Per-Erik "Pekka" Hedberg
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Inlägg av Janne.S »

Mycke läcker liten Drake! :D

Härliga detaljer!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Inlägg av Lennart »

Riktigt fin Drake /Lennart
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Inlägg av magnusf »

Jag MÅSTE bygga en Drake snart! Fastän konkurrensen på tävlingsborden känns övermäktig :-) !

Snyggt som vanligt Björn!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, Magnus! Ja, det är väl på tiden att din eminenta byggskicklighet tillämpas på detta vackra flygplan. Kan ju inte bli annat än succé! Bara att sätta igång! :)
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Inlägg av Anders_Isaksson »

Mycket snygg Drake, Björn!
Håller med om att lite PE räcker långt i denna skala.
Halvar
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:11

Re: J 35F2 Draken, Hasegawa 1/72 - Klar!

Inlägg av Halvar »

Ruggigt snyggt bygge i "fel" skala. Man kan faktiskt tro att det är en större skala.

Peter
Skriv svar